Els que sempre han tingut a Toyota com una de les seves marques favorites dins de la indústria de l'automòbil saps molt bé que, si bé és cert que en els últims anys el fabricant japonès s'ha especialitzat en el desenvolupament i la millora dels seus famosos i fiables motors híbrids, Toyota sempre s'ha caracteritzat també per ser una marca estretament lligada als esportius i a l'alta competició automobilística.

De fet, dins del catàleg d'aquest fabricant japonès podem trobar un dels models amb qui molts conductors somien, almenys aquells amants dels cotxes esportius i que no volen pagar els sobre costos habituals de les marques prèmium o de luxe: el GR Yaris.

 

Precisament aquest model s'està utilitzant com a banc de proves d'un nou motor en el qual està treballant Toyota i que apunta a convertir-se en un dels elements clau per a la marca en el futur lligat als seus cotxes més esportius, ja siguin cotxes que surtin de les seves fàbriques per vendre's als seus concessionaris així com cotxes pensats per a competició.

Toyota treballa en un motor que oferirà, com a mínim, 400 CV

Es tracta d'un nou motor de 2.0 litres i quatre cilindres que, això sí, tenint en compte la situació actual de la indústria i tot el que gira entorn de la normativa de missió o es contaminació, contra també amb una petita part elèctrica, una cosa que no impedirà en cap cas que es converteixi en un dels motors més potents que hagi fabricat i desenvolupada la fabricant japonesa.

Evidentment sent com és un moters que està en fase de disseny i proves, encara no se sap quina potència concreta tindrà, però des de l'entorn el fabricant asseguren que les seves potències podrien oscil·lar entre els 400 i els 600 cavalls, una autèntica bèstia.

 

No ha estat cap altre que Hiroyuki Yamada, els enginyers de la divisió esportiva de Toyota que s'encarrega d'aquest motor, Gazoo Racing, el que ha donat detalls sobre aquesta nova mecànica: "La tecnologia que estem creant s'utilitzarà tant en esports de motor com en cotxes de carretera. En el futur, volem motors més eficients en termes de consum de combustible per als models GR", ha apuntat.

I ha anat un pas més enllà assegurant que aquest nou motor "té una carrera de pistó més curta que els motors Toyota actuals, la qual cosa li permet ser més petit i lleuger, per la qual cosa l'addició d'un sistema híbrid no tindrà un gran impacte en el pes del cotxe", fent evident que la introducció d'aquest sistema híbrid no provocarà un pitjor rendiment.