Com bé saben en tots i cadascun dels fabricants de pes tant a Europa com en la resta de mercats importants a nivell mundial, l'època daurada dels motors de combustió està cada vegada més a prop d'acabar. O almenys dels motors que s'alimenten de combustibles com és el cas de la gasolina i el dièsel.

En aquest sentit, si bé és cert que la pressió d'alguns fabricants ha provocat que des de la Unió Europea flexibilitzar una mica les futures normatives en com a la venda de cotxes que no siguin 100 × 100 d'elèctrics, no és que sigui cap secret que els principals fabricants a nivell mundial estan duent a terme diferents projectes de desenvolupament de noves tecnologies per implementar en els seus futurs models.

I un dels fabricants de més pes a nivell mundial és Toyota, una marca que ha passat el seu èxit en els últims anys als motors híbrids auto recarregables però que sap molt bé que el futur passa, d'una banda, pels elèctrics i, per un altre, pels motors amb pila d'hidrogen.

En aquest últim cas ja hi ha un model a la venda al nostre país de Toyota que compta amb aquesta tecnologia, el Mirai, un model que, això sí, tot just es ven a les nostres carreteres tenint en compte que és una tecnologia encara molt verge en molts sentits.

Toyota aposta per la pila d'hidrogen

Expliquen des de Toyota que la marca està desenvolupant una tecnologia de pila de combustible de pròxima generació. En aquesta nova tecnologia aquest tipus de motors comptaran amb cicles de vida més llargs i menors costos. Una nova tecnologia que hauria d'arribar el 2026 i que, segons la marca japonesa, augmentarà l'autonomia un 20 % i reduirà els costos de producció en més d'un terç.

 

Es pot destacar que almenys de moment el principal objectiu de la marca japonesa és centrar aquesta nova tecnologia en vehicles que no siguin turismes, és a dir, en vehicles de càrrega, ja siguin de càrrega lleugera la meva càrrega pesada, així com en el que es refereix també al transport marítim.

Això sí, no seria estrany que, si els resultats són bons en altres segments, la marca japonesa decidís apostar per intentar implementar aquesta tecnologia en els turismes i aconseguir així, com van fer ja al seu dia amb els motors híbrids auto recarregables, ser la referència.