El mercat de cotxes híbrids endollables a Espanya està vivint un moment dinàmic el 2024. Malgrat un creixement general del 4,9% en les vendes de cotxes nous, el segment dels PHEV (vehicles híbrids endollables) ha experimentat un lleuger retrocés en el que va de l'any, amb un descens del 5,46% en comparació amb 2023. Tanmateix, el mes d'octubre ha mostrat una lleugera recuperació, registrant un creixement del 3,01% en les matriculacions de vehicles híbrids endollables en comparació amb el mateix mes de l'any passat, assolint una quota de mercat del 6,16%.
Dins d'aquesta categoria, Toyota ha perdut el lideratge que ostentava anteriorment en els híbrids endollables a Espanya. El Toyota C-HR, que en mesos anteriors liderava aquest segment, ha estat desplaçat pel Mercedes GLC, que l'octubre de 2024 s'ha posicionat com l'híbrid endollable més venut amb 403 unitats matriculades. El C-HR de Toyota s'ha quedat en segon lloc, amb 340 unitats, seguit de prop pel Ford Kuga, que ocupa el tercer lloc amb 324 unitats venudes.
Mercedes s'emporta el lideratge en el rànquing de cotxes híbrids endollables d'octubre
Aquesta pèrdua de lideratge de Toyota es deu a diversos factors, entre els quals destaca la forta competència de marques prèmium com Mercedes i altres fabricants que estan incrementant la seva presència al mercat dels híbrids endollables. Els compradors espanyols, especialment els que busquen cotxes amb tecnologia híbrida avançada, estan cada vegada més interessats en opcions que combinen potència, autonomia i tecnologia d'avantguarda. Models com el Mercedes GLC han sabut respondre a aquesta demanda.
D'altra banda, el mercat d'híbrids endollables a Espanya està sent influït pel creixent interès en els ajuts governamentals i els plans de subvencions, com el Pla MOVES, que fomenten la compra de vehicles sostenibles. Tanmateix, la competència al sector està obligant Toyota a repensar les seves estratègies si vol tornar a la primera posició en aquest mercat emergent de cotxes híbrids.
BYD continua guanyant adeptes a Espanya
A més de Toyota i Mercedes, altres models han guanyat popularitat a l'octubre, com el BYD Seal U i el CUPRA Formentor, que han registrat vendes notables de 313 i 243 unitats, respectivament. El creixement d'aquests models evidencia la preferència dels consumidors per opcions que ofereixin tecnologia avançada i eficiència energètica sense sacrificar l'estil o les prestacions.
El desè mes de l'any, les vendes de cotxes híbrids endollables van assolir les 5.140 unitats, la qual cosa representa una porció significativa de les 83.472 matriculacions de cotxes nous a l'octubre. Amb una quota de mercat del 6,16%, el sector dels híbrids endollables continua guanyant terreny, encara que a un ritme més lent que altres tipus de motoritzacions sostenibles, com els cotxes elèctrics purs.