A Toyota poden presumir de ser la marca de referència actualment a nivell mundial quant a vendes i ser evidentment també una de les marques més importants tant a les nostres carreteres com a la resta de carreteres importants a nivell europeu.

És per això que, com passa amb tantes altres marques, no són pocs els que estan molt atents al full de ruta del fabricant japonès de cara als propers anys, anys en què previsiblement l'oferta de cotxes elèctrics augmentarà de forma notable a Europa.

 

Això sí, a diferència de la resta de fabricants, sobretot a diferència de la immensa majoria de marques europees, sembla ser que Toyota no contempla amb bons ulls la idea de llançar un cotxe elèctric low-cost, una idea que sí que és dins dels plans de marques com Volkswagen, Renault, Peugeot i d'altres tantes marques potents a nivell europeu.

Toyota no vol saber res, de moment, d'un elèctric low cost

No ha estat cap altre que el cap de desenvolupament de productes de Toyota, Andrea Carlucci, el que ha apuntat en una recent entrevista que, per molt que sàpiguen que els EV barats pot ser que tinguin molt pes a Europa en els propers anys, de moment aquesta idea no està a sobre de la seva taula.

"No es pot dir que no el necessitem, només dic que al mercat actual no es pot. Sé que hi ha una tendència a abaixar els preus. Si miro components assequibles al mercat, l'oferta de cotxes elèctrics és limitada. Hem d'analitzar realment el rang de preus", ha apuntat, assegurant a més que "És necessari que hi hagi un canvi substancial en el cost de les bateries. No podem assolir aquest nivell en aquest moment".

 

D'aquesta forma, si bé és cert que no era un pocs els que donaven per fet que Toyota llançaria una versió EV del seu Aygo X Crossos, el seu model més barat, de moment els japonesos sembla que tenen altres plans.

Això sí, la porta no està tancada del tot i no és impossible que el fabricant com es troba la manera de poder posar al mercat un elèctric barat que encaixi amb els seus plans, acabi fent marxa enrere i aposti per un EV low cost.