En un mercat dominat per la febre dels SUV, el panorama dels cotxes més venuts a Espanya durant 2024 revela una sorpresa: el Toyota més popular no pertany a aquest segment. Al cim del rànquing, el Dacia Sandero lidera amb 32.994 unitats venudes. El Toyota Corolla, amb 22.129 unitats, es posiciona al segon lloc, convertint-se en el model més venut de la marca japonesa al país. Mentre que el pòdium el completa el Seat Ibiza, amb 22.021 matriculacions. Per trobar el primer model d'aquest tipus, és necessari descendir fins al quart lloc del rànquing, ocupat pel Hyundai Tucson, amb 21.595 unitats venudes.
Tornant a Toyota, el Corolla no és l'únic model de la marca japonesa al top 10 anual. El C-HR va ocupar el vuitè lloc amb 18.582 unitats, seguit molt de prop pel Toyota Yaris Cross, que registra 18.380 unitats en novena posició. Ambdós models han guanyat terreny gràcies al seu disseny cridaner i la seva eficiència energètica.
Toyota fica dos models al top 10 i sis al top 100 de cotxes més venuts a Espanya
A més del Corolla i el C-HR, destaquen el Toyota Yaris al lloc 14, amb 16.186 unitats venudes, i el Toyota RAV4, en la posició 23, amb 12.626 unitats. Aquestes dades reflecteixen la diversitat de l'oferta de Toyota, que inclou des de compactes urbans fins a SUV de més mida, adaptant-se a les diferents necessitats dels conductors.
Un altre model destacat en aquest rànquing és el Toyota Aygo X, dissenyat per a la conducció en ciutat. Amb 4.106 unitats venudes, aquest petit compacte tanca l'any en la posició 74, consolidant-se com una opció accessible i pràctica per als qui busquen un cotxe econòmic i funcional.
Toyota mana a Espanya el 2024
Mentrestant, en conjunt, Toyota ha aconseguit posicionar-se com la marca més venuda a Espanya durant 2024, amb un total de 95.614 matriculacions. Aquest èxit es deu en gran part a la seva estratègia de diversificació, que li permet atendre un públic ampli i satisfer les demandes d'un mercat en constant evolució, així com a la seva forta aposta per motors híbrids, ideal per als qui volen eficiència sense fer el salt a l'electrificació total.