Va ser fa uns mesos quan en un informe elaborat per l'Organització de Consumidors i Usuaris a Espanya, la OCU, es va fer més que evident que el principal argument a l'hora de comprar un cotxe nou al nostre país per part de la majoria dels conductors serà la fiabilitat o bé del propi model o bé de la marca en general.

Tenint en compte alguns dels greus problemes que han tingut algunes de les marques més assentades a Europa en els últims anys així com l'increment notable del preu dels cotxes també en els últims anys, cada vegada són més els conductors que volen fer-se amb un cotxe que tingui problemes a llarg termini, per això Toyota, una de les marques que sempre ha pogut presumir de ser de les més fiables dins de la indústria de l'automòbil, ha guanyat tant pes.

 

L'habitual és que el fabricant japonès ocupi les primeres posicions en els rànquing de fiabilitat, però el curiós en aquest cas és que, en un estudi elaborat als Estats Units per Consumer Reports en el qual s'ha detallat la despesa mitjana dels conductors de diferents fabricants referent al manteniment habitual dels cotxes, no ha estat la marca japonesa la que ha rebut la millor nota.

Tesla és la marca amb el manteniment més barat

En aquest estudi elaborat als Estats Units s'ha mesurat la despesa de manteniment habitual d'un cotxe, és a dir, visites al taller per fer treballs com a canvi de pneumàtics així com canvi d'oli, etc. i el fabricant que més ben valorat ha sortit en aquest sentit ha estat tesla, amb una mitjana de 5050 $ de despeses de manteniment durant els 10 primers anys de vida comercial d'un dels seus models, una mitjana que se situa per sota de la qual tenen altres fabricants com és el cas de Lincoln, amb 5.200 $, Buick, amb 5.300 $.

En el cas de Toyota, ocupa la quarta posició també amb 5300 $, fent evident que, si bé és cert que Tesla, una marca per tan sols fabricar cotxes 100 × 100 d'elèctrics i que per tant tenen motors amb menys festa així més senzills de mantenir aquest cas, continua sent una de les marques més raonables a l'hora de comprar un cotxe sabent que amb prou feines donarà problemes a llarg termini i que el seu cost per manteniment continua sent molt baix respecte a altres fabricants.