Tenint en compte els innombrables èxits que ha protagonitzat Toyota en els últims anys tant a Espanya com a Europa i així com a nivell mundial, és més que lògic pensar que totes o gairebé totes les decisions que ha pres la marca japonesa en els últims temps han estat més que encertades.
I és que es pot tenir en compte que, almenys al nostre país i en el que portem d'any, la marca japonesa pot presumir de tenir-te més ni menys que cinc dels 20 cotxes més matriculats a les carreteres espanyoles, fent evident que no han aconseguit convertir-se en la marca de referència a Espanya precisament per casualitat.
Tanmateix, és important també tenir en compte que fins i tot una marca tan fiable en aquest sentit i que sol prendre decisions tan encertades des de fa ja molts anys pot cometre alguns errors, i hi ha un model en concret que exemplifica perfectament el fet de no encertar sempre.
El Toyota Corolla Cross, una aposta que no ha sortit bé
Aquest model no és altre que el Corolla Cross, un model que es va posar a la venda fa ja uns quants anys en diferents mercats però que va arribar durant el passat 2023 a Espanya després de molts mesos de dubtes per part de la marca japonesa, que no estava convençut totalment de l'encaix que podria tenir aquest model a les carreteres espanyoles i europees.
Tenint en compte que els resultats de vendes d'aquest model estan sent molt fluixos, no és casualitat que en el fabricant del Japó tinguessin seriosos dubtes.
El principal problema que té aquest model i que explica per què està aconseguint tan poques vendes és que, si bé és cert que és un model molt interessant que compta amb els documents habituals de la marca, se situa extremadament a prop quant a preu respecte al seu germà gran, el RAV4, un model que arriba molt més ben dotat en tots els sentits, més potent, més ben equipat i amb més habitabilitat i més capacitat de càrrega.
A més, es pot destacar que se situa també bastant per sobre de la mitjana quant a preu respecte a alguns rivals del seu segment que arriben també més ben dotats, per la qual cosa és evident que aquesta aposta per part de la marca japonesa no ha estat encertada, alguna cosa que molts ja intuïa fins i tot abans que es posés a la venda.