A Toyota són molt conscients de què, per molt que les xifres de vendes de la seva marca prèmium, Lexus, ets molt lluny respecte a les de la marca generalista, el fabricant premi en japonès passa per ser un model més que assentat a nivell internacional és el que es refereix a quota de mercat, i una marca que no té cap tipus de problema en enfrontar els seus models amb models de marques tan assentats com és el cas de Mercedes, BMW o Audi, entre altres.

Com sol ser habitual en aquests casos, en Toyota té molt clar que, si bé és cert que alguns dels seus models passen per ser models molt atrevits referent a disseny, sent segurament el millor exemple d'això el C-HR, és molt més fàcil atrevir-se a apostar per dissenys molt més agressius i esportius amb una marca prèmium.

 

Això és el que volen fer precisament amb Lexus, un fabricant que està en ple procés de canvi referent al llenguatge de disseny dels seus models i que apostarà per aquestes novetats amb el llançament dels seus nous cotxes elèctrics en els propers anys.

Lexus canviarà radicalment els seus dissenys, encara que falta saber fins a quin punt

De moment des del fabricant estan deixant molt clar que aquest procés de canvi es produirà sí o sí, entre altres coses perquè un dels principals arguments de venda de la marca prèmium japonesa en els últims anys ha estat precisament aquesta aposta per comptar amb un disseny diferenciat de la resta i que han anat consolidant a poc a poc.

 

No ha estat cap altre que el cap de disseny de Lexus, Simon Humphries, el que s'ha expressat en aquest sentit: "l'objectiu de la marca Lexus, des del principi, sempre ha estat desafiar el que es considerava l'estàndard de l'època". I ha anat un pas més enllà assegurant que "volíem donar-li caràcter a Lexus. Fins i tot en alguns dels vehicles en els quals apliquem aquest canvi menor, les vendes gairebé es van duplicar. Per això hi ha molta gent que realment pensava el mateix sobre aquest tipus de coses. Volien un cotxe més expressiu".

Evidentment encara falta molt per veure les novetats en aquest sentit, però tot apunta a què, ja sigui d'una forma més agressiva o no, els futurs dissenys de Lexus no se semblaran en res als d'ara, una cosa que pugui jugar a favor de la marca per a, com ha fet sempre, distingir-se de la resta.