Un dels principals motius pels quals Toyota s'ha convertit en l'autèntica referència la indústria d'automòbil en els últims anys és per la seva aposta clara i decidida des de fa ja molt temps pels motors híbrids. Els japonesos van entendre, molt abans que altres fabricants, que aquest tipus de mecàniques i seran determinants en un futur, i no van dubtar a centrar tots els seus esforços en millorar-los de forma contínua.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que, com la resta de fabricants a nivell mundial, els del Japó tenen al cap acabes tenint un catàleg de models 100 × 100 d'elèctrics d'aquí a uns anys, quan aquest tipus de cotxes siguin els veritables dominadors i la immensa majoria de carreteres a nivell mundial.

 

Tanmateix, que Toyota estigui centrada en els elèctrics no implica que vagin a deixar de banda un altre tipus de mecàniques, especialment les híbrides endollables, un tipus de motor que si bé és cert que no té ni de lluny el mateix èxit que estan tenint els motors híbrids convencionals, pot ser que tinguin una quota de mercat més gran d'aquí a uns anys, especialment a causa dels plans que tenen a la marca japonesa amb aquest tipus de motors.

Toyota vol tenir PHEV amb 200 quilòmetres d'autonomia elèctrica

Molt bé saben els que van tirar cotxe amb aquest tipus de motor, la millor de les mecàniques híbrids endolla parlis és que compten amb autonomia elèctrica suficient per als desplaçaments diaris en entorns urbans i, al seu torn, una vegada toca recórrer grans distàncies és allà on entra en joc el motor de combustió, eliminant el problema de l'autonomia dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

Això sí, en Toyota té molt clar que una excel·lent alternativa per als models 100 × 100 d'elèctrics deixar als propers anys seria la d'augmentar de forma notable l'autonomia dels híbrids endollables. En aquest sentit, des del fabricant han assegurat que la seva idea passa per llançar al mercat en els propers anys opcions híbrids endollables que comptin ha estat amb 200 km d'autonomia en manera elèctrica, una xifra ja molt interessant.

 

Es pot tenir en compte que la nova generació del Prius, la quarta, compta amb un motor híbrid endollar parli que li permet tenir més de 75 km d'autonomia elèctrica, una xifra també interessant però que en Toyota volen augmentar de forma notable en els seus pròxims models.

Així, amb aquestes xifres, aquests futurs híbrids endollables de Toyota es convertiran en l'autèntic mal de cap per als elèctrics cigars, especialment per a aquells elèctrics generalistes amb xifres d'autonomia que ronden els 300 km.