El Toyota bZ4X és el primer model 100% elèctric de la firma japonesa, i amb ell ha revolucionat el mercat dels SUV elèctrics amb un descompte sense precedents. Aquest model no només representa l'entrada de Toyota en el segment de vehicles elèctrics, sinó que també s'ha presentat amb una oferta econòmica altament competitiva que ha sorprès els consumidors.
Amb un preu inicial de 49.900 euros, Toyota ha reduït el cost fins a 34.500 euros al comptat o fins i tot 32.500 euros si s'opta per finançament. Encara més, els compradors poden obtenir una rebaixa addicional de 7.000 euros si s'acullen al Pla MOVES III, la qual cosa situa el preu final en un nivell summament atractiu per a un model d'aquestes característiques.
El primer cotxe elèctric de Toyota, més barat que mai
Quant a disseny, el Toyota bZ4X destaca per la seva estètica innovadora i agressiva. A diferència d'altres models de la marca, el bZ4X prescindeix de la tradicional graella frontal, ja que en tractar-se d'un vehicle totalment elèctric, no necessita el mateix sistema de refrigeració que un motor de combustió. Al seu lloc, s'ha inclòs una petita graella a la part inferior amb vores plàstiques que aporta un toc modern i aerodinàmic. A més, compta amb entrades d'aire laterals que no només milloren l'estètica, sinó que també ajuden a refrigerar els frens, optimitzant el rendiment del vehicle.
El Toyota bZ4X és també un SUV espaiós, amb dimensions que inclouen una longitud de 4.690 mm, una altura de 1.600 mm, i una amplada de 1.860 mm. El seu maleter ofereix una capacitat de 452 litres com a mínim, la qual cosa garanteix prou espai per als viatges familiars o l'ús diari. A nivell mecànic, Toyota ofereix dues versions del bZ4X: una amb motor de 160 kW (204 CV) que assoleix els 506 km d'autonomia i una altra amb dos motors elèctrics que en conjunt ofereixen 218 CV i una autonomia de 470 km.
Prestacions i equipament a l'altura
Quant a prestacions, ambdós models assoleixen una velocitat màxima de 160 km/h. La versió de motor únic accelera de 0 a 100 km/h en 7,5 segons, mentre que la versió de dos motors ho fa en 7,7 segons, oferint una resposta àgil i eficient per a un SUV d'aquesta mida. La bateria de 71,4 kWh és capaç de proporcionar prou autonomia per a llargs trajectes, adaptant-se a les necessitats dels usuaris urbans i d'aquells que busquen un vehicle confiable per a viatges més llargs.
El bZ4X s'ofereix en dos acabats: Advance i Style Plus, ambdós amb un equipament molt complet. Això inclou llantes de 18 o 20 polzades, fars Bi-LED, llums posteriors LED, vidres posteriors foscos i una àmplia gamma d'assistències de conducció que reforcen tant la seguretat com el confort del vehicle.