Un dels grans objectius que tenen en BYD, una de les grans marques xineses que tan sols opten per fabricar cotxes elèctrics i híbrids endollables, passa per convertir-se en tota una referència més enllà del seu mercat natal, sent també una referència al mercat europeu.
En aquest sentit, tan sols fa falta veure alguns dels seus models que ja estan a la venda a les carreteres europees per adonar-se'n de què l'estratègia que està portant acabo la marca Xina no és altra que la d'oferir un producte amb un nivell de qualitat molt semblant al que tenen les marques generalistes però, alhora, oferir-lo a un preu que se situa un esglaó per sota, una estratègia que la converteix en una de les millors opcions.
Un bon exemple d'això és la nova versió híbrida endollable del seu Seal U, el primer model de la marca que compta amb aquesta mecànica a Europa i que s'ha convertit ja en tota una referència per a aquells que busquen un SUV amb caràcter familiar, amb etiqueta ZERO, molt ben dotat de sèrie en tots els sentits i amb un disseny atractiu. Així, aquest model es converteix en un dels grans rivals en el Toyota RAV4 en la versió PHEV.
La comparativa entre dos SUV PHEV molt interessants
Les diferències entre aquests dos models són mínimes. De fet, en els dos casos les dimensions són molt semblants, encara que es pot destacar que en Toyota han fet un millor treball respecte a la marca xinesa en el que es refereix aprofitar aquest matí el maleter, amb una capacitat de 540 m que se situa bastant per sobre de la de 450 que té el BYD.
A nivell mecànic tampoc no hi ha gaires diferències, en els dos casos amb motors interessants, amb 218 cavalls en la versió d'accés del model xinès i 304 cavalls en l'única opció del model japonès, i amb autonomies elèctriques de 80 km en el cas del xinès i de 75 km en el cas del japonès.
La gran diferència arriba, com era lògic i d'esperar, en els preus. Mentre que el Toyota supera els 50.000 € en la seva versió d'accés, el BYD se situa entorn dels 38.000 € en la seva versió més senzilla, una la diferència d'uns 12.000 € que juguen molt a favor del model xinès. És més, si optem per la versió més potent del BYD, aquesta continua sent uns 5000 € més barata que el Toyota, per això molts ho veuen com el clar guanyador en aquesta comparativa.