Un dels grans arguments de venda que ha tingut des de fa ja alguns anys el Toyota RAV4 al nostre país així com en la resta de mercats a nivell mundial és que ha estat un dels grans representants de l'aposta pels motors híbrids auto recarregables per part de la marca japonesa.

Així, si bé és cert que en alguns mercats importants a nivell mundial aquest model s'ha venut també amb motors de combustió tradicional, el fet que hagi estat durant els últims anys u dels cotxes més venuts a tot el món no fa cap altra cosa que evidenciar l'encert de Toyota amb aquest model.

 

Però el principal problema que té Toyota amb l'actual RAV4 és que, més enllà que sigui un dels models més veterans del seu segment, són diversos els rivals directes que estan llançant versions amb motors híbrids auto recarregables que arriben de la mà de preus més baixos i, a més, amb millor i major equipament de sèrie.

El Nissan Qashqai e-Power és 5.000 euros més barat que el RAV4

Un bon exemple d'això és la gran proposta de Nissan per a Espanya i per a Europa, el Qashqai, el seu model més venut des de fa anys i que acaba de renovar-se en la seva actual generació amb un important canvi a nivell de disseny convertint-lo en una opció fins i tot encara més atractiva.

 

Tal com podem veure en el configuradors de la marca, la versió més senzilla que compta amb el motor híbrid auto recarregable de 190 cavalls de potència té un preu de partida que ronden els 35.000 €, és a dir, és 5000 € més barat que el Toyota RAV4 més senzill de tots, que supera per poc els 40.000 € com a preu de partida.

És cert que el model japonès compta amb una mica més de potència, amb un motor de 216 cavalls, i que en ser un model una mica més gran compta amb una mica més d'habitabilitat a les seves places posteriors, però el fet que aquest Nissan s'acaba de renovar i arribi molt ben dotat de sèrie amb un preu bastant més baix és el que el converteix en una de les millors opcions d'un segment en el qual el model japonès està tenint cada vegada més competència, i més dura.