Com bé saben tots aquells que tenen la Toyota com un dels seus fabricants de referència, per molt que la marca japonesa s'hagi convertit en els últims temps és una marca que ha apostat per l'eficiència a través dels motors híbrids auto recarregables, motors que li han ajudat a convertir-se a la marca més venuda nivell mundial, el fabricant del Japó sempre ha pogut presumir de ser també una marca molt vinculada a models esportius.

És més, opcions com el Supra o el GR Yaris confirmen que, si bé és cert que Toyota basa la immensa majoria de les seves vendes en els seus models amb motors híbrids auto recarregables, motors que no són precisament dissenyats i pensats per a aquells que busquen la màxima esportivitat al volant, confirmen que en el fabricant japonès continuen tenint un petit espai per als models esportius i per acontentar així tots aquells que continuen apostant per aquest tipus de cotxes.

 

En aquest sentit, va ser fa ja uns mesos quan el mateix president de la marca va deixar caure davant dels mitjans de comunicació que estaria encantat que la marca tornar a comptar amb un dels seus models més icònics, el famós Toyota Celica, un esportiu que es va posar a la venda per primera vegada als anys 70 però que va assolir la seva màxima esplendor nivell comercial en les dècades dels 80 i 90 coincidint amb els seus triomfs en el mundial de ral·li, sent el cotxe amb què de fet Carlos Sainz va aconseguir el seu primer campionat.

El retorn del Toyota Celica està cada vegada més a prop

Els plans del fabricant passen perquè aquest model es posi a la venda oficialment a partir de l'any 2027, és a dir, dins del meu més ni menys que tres anys. Tanmateix, es pot tenir en compte que la marca està estudiant fer-ho uns mesos abans, el 2026, per la qual cosa la seva presentació podria dur-se a terme al saló de Tòquio del pròxim 2025, és a dir, en tot just uns mesos.

 

Poc se sap a nivell de disseny d'aquest model, però el que sí que se sap és que un Toyota té molt clar que no tornarà en forma de models 100 × 100 elèctric, sinó més aviat el contrari, per tornar en forma d'un cotxe esportiu amb un motor de combustió que es diu que podria arribar a tenir fins a 400 cavalls de potència, fer evident aquesta aposta de Toyota per continuar tenint models amb motor de combustió i deixar l'arribada dels models 100 × 100 d'elèctrics per més endavant.