Per molt que Toyota s'hagi distingit en els últims anys per ser un fabricant que ha trobat als seus motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecàniques que busca abans que res un baix nivell de consum i una molt bona eficiència, el seu millor argument de venda, es pot destacar que la marca japonesa no ha deixat de banda aquest esperit de marca de cotxes esportius gaire interessants.
De fet, no és que sigui precisament cap secret que el màxim responsable de Toyota és un gran amant dels cotxes esportius i ha estat l'impulsor de què, per molt que models amb motors auto recarregables s'hagin convertit a la millor arma de la marca, sempre hi hagi hagut un model amb un motor de combustió potent i divertit al catàleg del fabricant.
Això sí, a la marca japonesa saber també molt bé que l'era dels motors de combustió tradicionals està molt a prop d'arribar a la seva fi, per això ja estic treballant intensament en l'arribada de models 100 × 100 d'elèctrics. Models que, a diferència del que ocorre amb la immensa majoria dels actuals, comptaran amb millors mecàniques i millors bateries, per la qual cosa els Toyota elèctrics és molt probable que es converteixin també, com ocorre actualment amb els seus híbrids, en els models de referència a nivell mundial.
Toyota tindrà elèctrics amb canvi manual
Però el curiós en aquest sentit és que, més enllà d'estar treballant i desenvolupant alguns dels seus elèctrics de cara als propers anys, en Toyota ja han assegurat i confirmat que és el que semblava una bogeria fa tot just uns anys es convertirà en una realitat en alguns dels seus elèctrics.
I és que va ser el 2017, quan els elèctrics amb prou feines tenien presència però ja començaven a ser models amb un futur interessant, quan s'a sobre de la taula en alguns despatxos de Toyota el fet de crear un elèctric amb un canvi de marxes com el que té un motor de combustió.
Una idea que ja s'ha fet realitat, amb un sistema que simula la forma en què una transmissió manual lliura la potència i parell a través d'una palanca de canvis i d'un pedal d'embragatge. Es tracta d'un sistema connectat a un programari que modula artificialment la quantitat de parell que el motor elèctric envia a les rodes i que, a més, compta fins i tot amb fre motor i so simulat.
No se sap encara quins models en concret tant de Toyota com de Lexus muntaran aquest sistema, però el cert és que la marca japonesa ha tornat demostrar que idees al principi poc factibles acaben sent una realitat.