El sector del rènting va experimentar un notable creixement durant 2024, amb 336.140 matriculacions de vehicles nous, un augment del 13,38% respecte a 2023. Aquest avenç va consolidar al rènting com una opció cada vegada més popular, assolint una quota del 27,67% del total de matriculacions a Espanya. Tanmateix, el Toyota RAV4 no va aconseguir capitalitzar aquest creixement, veient-se superat per rivals més adaptats a les preferències de les empreses i els conductors.

Entre els models més matriculats en rènting, el Nissan Qashqai va dominar com el SUV més reeixit, seguit per altres competidors destacats com el BMW X1 i el Volkswagen Tiguan. Mentrestant, el RAV4 va quedar fora del top 10, reflectint les dificultats de Toyota per mantenir la seva rellevància en aquest competitiu mercat.

La Renault Express s'acomiada de 2024 amb tots els honors

L'èxit del rènting també es reflecteix en la preferència per vehicles comercials com la Renault Express i la Citroën Berlingo, líders del top 10 de matriculacions. Aquest escenari emfatitza la diversificació de la demanda, en la qual els SUVs com el RAV4 enfronten una competència més variada i ferotge.

Renault Express
Renault Express
  1. Renault Express
  2. Citroën Berlingo
  3. Nissan Qashqai
  4. BMW X1
  5. Renault Clio
  6. Renault Kangoo
  7. Volkswagen Tiguan
  8. Volkswagen T-Roc
  9. Peugeot 2008
  10. SEAT Ibiza

Renault també va ser la marca més matriculada en modalitat rènting

D'altra banda, Toyota sí que va mantenir la seva rellevància com una de les marques més matriculades en rènting, ocupant el tercer lloc del rànquing, darrere de Renault i Volkswagen. Aquest acompliment general contrasta amb la caiguda del RAV4, el rendiment del qual no va estar a l'altura d'altres models de la marca en aquest segment, com el Toyota Corolla o el Toyota C-HR.

  1. Renault
  2. Volkswagen
  3. Toyota
  4. Peugeot
  5. Citroën
  6. BMW
  7. Mercedes
  8. Audi
  9. SEAT
  10. Skoda

La inversió total realitzada per les empreses de rènting el 2024 va ascendir a 7.618 milions d'euros, un 15,34% més que l'any anterior. Aquesta xifra mostra el dinamisme del sector i la creixent aposta per vehicles de rènting al canal d'empresa, on aquesta modalitat va representar un 49,33% de les operacions.