Sent com és la marca líder a nivell mundial, no és que sigui cap secret que tots i cada un dels passos endavant que fa Toyota acaben sent analitzats al detall per bona part dels seus competidors directes, entre altres coses perquè precisament la marca japonesa pot presumir de ser una pionera en les últimes dècades en tot el que es refereix als motors híbrids, un tipus de tecnologia cada vegada més utilitzada a nivell mundial.

En aquest sentit, tan sols fa falta veure els plans de Toyota en els últims anys amb referència al llançament de cotxes 100 × 100 d'elèctrics per adonar-se que, a diferència del que ha passat amb la immensa majoria de fabricants potents a nivell mundial, els japonesos han pres la seva incursió al terreny dels cotxes elèctrics amb molta més calma.

 

És cert que els japonesos tenen un pla, i aquest pla passa per llançar al mercat en models elèctrics que ofereixin una molt millor relació entre preu i menteixo respecte als models actuals, per la qual cosa no seria estrany que d'aquí a una dècada la marca japonesa continués sent líder a nivell mundial però no basant les seves vendes únicament i exclusivament als motors híbrids que tants beneficis li han generat en els últims anys.

Toyota i moltes marques japoneses aposten pels combustibles alternatius

Però que Toyota hagi decidit entrar ara al terreny dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics i vagi augmenta la seva aposta en els propers anys no significa que la marca japonesa de per morts als motors de combustió, sinó més aviat el contrari. És més, ha estat precisament Toyota la que, juntament ambaltres marques japoneses com és el cas de Mazda, Suzuki, Subaru i Daihatsu, ha anunciat que una flota de vehicles de transport de personalitats per a l'Expo 2025 que se celebrarà aquest pròxim estiu al Japó, concretament a Osaka, es mouran únicament i exclusivament de la mà de combustibles alternatius, combustibles que en aquest cas no arriben derivats del petroli.

No és que sigui precisament cap secret que siguin diversos els fabricants que estan treballant al terreny dels combustibles sintètics, combustibles molt més nets que els derivats del petroli i que, com apunten tant en Toyota com en la resta de marques japoneses, poden arribar a ser igual d'efectius que la gasolina o el dièsel.

Així, per molt que els elèctrics estiguin ja a l'agenda de Toyota, la marca japonesa sap molt bé que poden continuar explorant es noves vies per continuar apostant pels motors de combustió tradicionals.