A Toyota no tenen cap tipus d'intenció de convertir-se en una marca low-cost com és el cas de Dacia, però això no significa que la marca japonesa no sigui conscients que, almenys en mercats com l'espanyol, cada vegada són més els conductors que estan apostant per cotxes amb preus que es queden per sota de la mitjana.
L'escalada de preus en els últims anys en la indústria ha provocat que models com el Dacia Sandero, que molts van posar en dubte quan va arribar al nostre mercat fa ja alguns anys, o el MG ZS, un SUV xinès que està arrasant, s'hagin convertit en alguns dels cotxes més matriculats a les carreteres espanyoles el 2024, sent el Dacia el top vendes a Espanya i el MG el quart cotxe més venut i el líder de la seva categoria.
Així, cada vegada són més els espanyols que busquen un cotxe senzill i amb un preu baix, encara que cal tenir en compte que en alguns casos, com passa en aquesta ocasió, no són pocs els que consideren que val molt la pena apostar per fer un desemborsament més gran en un inici per a, a la llarga, acabar tenint un cotxe molt més fiable i que doni moltes més alegries a l'economia domèstica a base d'un manteniment molt més barat.
El Toyota Yaris HEV costa 22.000 euros
Un bon exemple d'això és el Toyota Yaris, un dels models més venuts de la marca japonesa a Espanya i que actualment compta amb una promoció que deixa la versió d'accés que arriba amb un motor híbrid auto recarregable de 116 cavalls de potència per 22.000 €.
És cert que es tracta d'un preu associat a condicions específiques de finançament i que per tant, comptant amb interessos i comissions, acabarà sent mé elevat. També ho és que és un preu que situa a aquest model molt per sobre del Dacia Sandero més senzill, que engega per menys de 14.000 euros amb promocions.
Tanmateix, cal tenir en compte que aquest Toyota compta, com passa amb la immensa majoria dels models de la marca japonesa, amb un dels motors més fiables del mercat, pràcticament indestructible, que ofereix un consum a més que el deixa per sota dels 4 l als 100 km i que arriba molt ben dotat a nivell d'ajuts a la conducció i tecnologia, més enllà de comptar amb els avantatges d'una transmissió automàtica i de l'etiqueta ECO de la DGT.
En aquest sentit, en Toyota estan tan convençuts de l'excel·lent rendiment i fiabilitat dels seus motors híbrids auto recarregables que aquest model forma part del programa d'extensió de garantia que pot cobrir fins a 15 anys o 250.000 km, el que passi abans, sempre que es passin els respectius manteniments als tallers oficials de la marca.