Els que sempre estan molt atents a les novetats de Toyota saben molt bé que, a diferència del que ha passat en els últims anys amb la immensa majoria de fabricants potents a nivell mundial, la marca japonesa ha decidit anar molt més a poc a poc en el procés de transició i de canvi a una marca 100 × 100 elèctrica.
En aquest sentit, tenint en compte que el fabricant japonès va encertar de ple amb la seva aposta pels motors híbrids auto recarregables, mecàniques que han portat que Toyota es converteixi en la marca més venuda a nivell mundial, a la marca sabien que no tenien cap tipus de pressa a l'hora d'apostar pels cotxes elèctrics.
Tanmateix, en un encertat el moviment estratègic, ara que els cotxes elèctrics sí que comencen ser ja bastant assentats al mercat i que les seves tecnologies han avançat prou per poder posar al mercat cotxes elèctrics amb bones prestacions i preus molt més baixos respecte a les que tenien les primeres opcions, Toyota sí que ha decidit anar a poc a poc ampliant la seva gamma de cotxes elèctrics, i una de les seves principals novetats en aquest sentit s'ha presentat al saló de l'automòbil de Xangai, una de les cites més importants de la indústria des de fa ja uns quants anys.
El nou Toyota bz7 és molt top, encara que és 'poc' Toyota
En aquest cas estem davant d'una berlina tipus sedan d'una mida ja considerable i que la marca japonesa ha dissenyat amb junta ment amb un fabricant local xinès pensant precisament en el tipus de conductor de la Xina, un perfil de conductor diferent del de la immensa majoria de mercats a nivell mundial, i més referent a models de categoria superior.
Tan sols fa falta veure el disseny exterior i sobretot interior del nou bz7 per adonar-se que estem davant d'un Toyota que no té res que veure amb la resta de models de la marca, fins i tot se sembla molt poc a la resta de models de la gamma elèctrica del fabricant japonès.
De moment no s'han donat detalls respecte a tot el que gira entorn de l'apartat mecànic d'aquest model, però ja se sap que serà una opció 100 × 100 elèctrica que arribarà molt ben dotat de sèrie i que, més enllà de ser un rival de models tant de Tesla com d'altres fabricants com és el cas de Volkswagen o BYD, té números de convertir-se en un model d'èxit a la Xina.