Va ser fa ja molts anys quan Toyota va presentar la primera generació del seu Prius híbrid, un model que, si bé és cert que molt al principi va ser font de crítiques fins i tot de ridiculització és per part d'una part de la indústria que considerava que els motors híbrids no anaven a cap costat, no ha fet cap altra cosa que, més enllà de callar moltes boques, obrir la porta a moltíssims altres models i, sobretot, ajudar que Toyota s'hagi convertit a la marca de referència a nivell mundial.

I és que no és que sigui precisament cap secret que si la marca japonesa és ara la líder de vendes és precisament per la seva aposta constant i decidida per a aquest tipus de mecànica.

Uns motors que, sense necessitat de carregar el seu bateria de forma externa, sí que ajudar a reduir els consums de forma eficient respecte a models 100 × 100 de combustió, pel que es converteixen en opcions molt interessants per moure's per entorns urbans, on els HEV ofereixen les seves millors prestacions.

D'altra banda, es pot destacar també que aquest tipus de motors van sempre units a una transmissió automàtica, un tipus de canvi molt popular des de fa ja moltíssims anys en mercats com el d'Amèrica del Nord i que s'està convertint també en la principal opció al mercat europeu, que sempre havia apostat per la transmissió manual.

Toyota canvia el logo dels seus híbrids

En aquest sentit, per molt que a Europa la quota de mercat més gran la continuïn tenint els models que compten amb un motor 100 × 100 de combustió, els HEV estan guanyant cada vegada més pes, amb una quota de mercat que representa un 25 per cent de les vendes al vell continent.

 

És per això que, més enllà que cada vegada siguin les marques que estan apostant pels HEV, els híbrids són models que ja estan més que assentats a les nostres carreteres des de fa ja uns anys, pel que, tal com consideren en Toyota, no és necessari diferenciar-nos de la resta a nivell de màrqueting i publicitat.

Així, després de molts anys en què Toyota havia optat per modificar el seu logo afegint un color blau en els models híbrids, la nova generació del C-HR ha optat no per no comptar amb aquesta diferenciació en el seu logo, entre altres coses perquè el Toyota consideren que els híbrids són ja models com qualsevol altre, per la qual cosa no necessiten aquest impuls a nivell publicitari.