És de sobres conegut que el principal argument de venda que ha tingut Toyota des de fa ja uns quants anys tant a Espanya com a Europa així com en la resta de mercats importants a nivell mundial han estat els seus famosos motors híbrids auto recarregables, mecàniques que sempre s'han caracteritzat per ser extremadament fiables i extremadament eficients, sent una solució perfecta per a aquells conductors que buscar gastar molt poc en els seus desplaçaments diaris per entorns urbans interurbans però alhora tenir un motor amb què poder afrontar llargs viatges en autovies i autopistes sense els problemes habituals dels motors que necessiten de càrrega externa.

 

No és casualitat llavors que cada vegada siguin més les marques que, veient l'èxit d'aquest tipus de motors, hi estiguin apostant, ja siguin marques clàssiques a les carreteres del vell continent com marques com és el cas d'Omoda, una marca xinesa que no ha arribat precisament fa molt al nostre país però que ella destaca per tenir models extremadament interessants referent a relació qualitat preu com és el cas de l'Omoda 5.

Omoda ampliarà la gamma del seu 5 amb una versió HEV

L'ofensiva d'aquest fabricant a les carreteres europees serà més que notable, amb l'arribada de models tan interessant com el nouvingut Omoda 9 o el futur Omoda 7, models que comptaran amb mecàniques híbrides endollables que, això sí, no és que preocupin precisament molt a Toyota, entre altres coses perquè aquest tipus de motors no són rivals directes dels seus híbrids auto recarregables.

 

Però el problema principal per a la marca japonesa és que ja se sap que la marca xinesa llançarà una versió que sí que comptarà amb aquesta mecànica híbrida auto recarregable del seu Omoda 5, de tal manera que aquest model es convertirà, com ho és ara amb les seves mecàniques de combustió tradicionals, en un dels principals opcions per a aquells conductors que busquen bones qualitats, molta tecnologia i un disseny molt interessant però a un preu més alt respecte no tan sols a Toyota si no la immensa majoria de marques generalistes europees, japoneses, coreanes o americanes.

Arribarà el 2026, i ho farà de la mà d'una mecànica d'uns 200 cavalls de potència, pel que no seria estrany que, una vegada aquesta versió híbrida auto recarregable d'aquest model xinès es posi a la venda, les seves xifres de vendes siguin més que notables.