Que Toyota, la marca líder a nivell mundial quant a vendes de cotxes, no hagi apostat en els últims anys pels cotxes elèctrics de la mateixa manera que han apostat moltes altres marques no fa cap altra cosa que donar-li la raó al fabricant japonès.

I és que, si bé és cert que hi ha alguns elèctrics que s'han convertit en referències a nivell mundial com són els Tesla Model Y i Model 3, també ho és que la immensa majoria de conductors a nivell mundial vol continuar apostant per cotxes amb motors de combustió o amb motors híbrids, ja que l'autonomia i tot el que implica la càrrega dels cotxes elèctrics continua jugant en contra dels EV.

 

És allà on la marca japonesa, que sí que té al cap ampliar la seva gamma de cotxes elèctrics però amb prestacions molt millors, has vist una oportunitat amb un tipus de motor que està guanyant cada vegada major popularitat: els motors híbrids endollables.

La versió PHEV del C-HR és una de les millors opcions de Toyota

Un tipus de motor que podem trobar per exemple en la gamma mecànica del seu nou C-HR, un SUV que s'ha caracteritzat en els últims anys per ser tota una referència a Europa i que ha estrenat una nova generació molt més ben dotats en tots els sentits que l'anterior i que continua apostant a més per un disseny realment trencador comparat amb el dels seus rivals directes.

 

Millor d'aquesta versió endollable del Toyota és que, més enllà que compta amb més de 60 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica, una vegada s'acaba la bateria aquest model japonès se segueix comportant alhora com un model híbrid auto recarregable, de tal manera que el seu consum no es dispara tant com es dispara habitualment el dels models PHEV.

Així, aquest model que es queda mig camí entre un elèctric i un model de combustió tradicional, es converteix en una de les millors apostes per a aquells que no vulguin fer el salt definitiu però sí que vulguin comptar amb alguns dels millors arguments dels EV.