El Toyota Corolla és un clàssic i porta, en diferents versions, fabricant-se des de 1966 i, encara que és un compacte, ha aguantat a Espanya molt raonablement fins a convertir-se en un dels models més venuts de la marca nipona. Ha estat així fins al mes de maig, que es va tancar amb el Corolla com el quart classificat del Top 100 de cotxes més venuts. Al juny, tanmateix, les coses han sortit pitjor: el cotxe cau fins a la novena plaça.
Encara ven
Malgrat la patacada, els diferents concessionaris i distribuïdors oficials de Toyota a Espanya han aconseguit col·locar 1.823 unitats d'aquest compacte de 4,23 metres de llarg i 361 litres de maleter que la marca ofereix, durant el mes de juliol i segons el portal quecochemecompro.com, per 22.050 euros. Són, tanmateix, 595 unitats menys que les venudes durant el maig d'aquest any.
La competència estreny
I la resposta cal buscar-la en la competència. Dàcia, per exemple, comercialitza el seu SUV Duster per poc més de 15.000 euros i ven el seu utilitari Sandero per 12.790. Altres marques, com MG, llancen interessants ofertes que presenten SUV de mida mitjana per menys de 13.000 euros i fins a|fins i tot la mateixa Toyota canibalitza el Corolla amb una oferta especial per a la sev C-HR que el col·loca en 26.600 euros. Tot i que encara es manté en el Top 10, és evident que la marca nipona ha d'idear alguna oferta d'interès si vol que el Corolla continuï sent el compacte més venut.