Toyota ha sorprès al món de l'automobilisme amb el GR Yaris M Concept, un model que, encara que a simple vista sembli una variant més del ja conegut GR Yaris, amaga un propòsit molt més ambiciós. Aquesta creació de GAZOO Racing ha estat dissenyada no només per revolucionar les pistes de competició, sinó també per marcar el camí cap a la tornada dels esportius icònics de la marca japonesa.

Entre els grans anuncis de Toyota, destaca la confirmació del retorn del MR2 i el Celica, dos noms llegendaris en la història de l'automoció. Tanmateix, el primer en arribar serà el MR2, la quarta generació del qual promet convertir-se en un referent dels esportius compactes. Segons Toyota, aquest model no comptarà amb electrificació, una decisió que busca preservar l'essència pura de la conducció esportiva.

GR Yaris M Concept2
GR Yaris M Concept

El Toyota GR Yaris ara serà més depportivo

El GR Yaris M Concept, presentat al Saló de Tòquio, actua com a laboratori mòbil per a aquest ambiciós projecte. Aquest prototip, camuflat i amb un disseny clarament enfocat a la competició, destaca pel seu ample posterior augmentat i els seus imponents pneumàtics de 260 mil·límetres de banda de rodatge. Aquestes característiques el converteixen en una màquina llesta per enfrontar les Super Taikyu Series, una prestigiosa carrera japonesa on Toyota provarà un motor de combustió d'hidrogen en fase de desenvolupament.

El motor d'aquest GR Yaris M Concept és un bloc turboalimentat de 2.0 litres i 4 cilindres en línia, muntat en una configuració central. Aquesta arquitectura és clau en el desenvolupament de futurs models de Toyota, inclòs l'esperat MR2. A més, aquest propulsor té la capacitat d'adaptar-se a diferents aplicacions, des de variants que produeixen menys de 200 CV fins a configuracions extremes que assoleixen els 600 CV, mostrant la versatilitat que Toyota busca als seus motors.

GR Yaris M Concept
GR Yaris M Concept

Alta tecnologia al servei de la conducció esportiva

L'elecció d'un motor central en aquest prototip no és casualitat. Aquesta configuració millora la distribució de pes i el rendiment dinàmic del vehicle, qualitats essencials per a un cotxe d'altes prestacions. Segons Toyota, aquest motor no només estarà destinat a models de combustió, sinó també a vehicles electrificats, ampliant les possibilitats del seu ús en diferents plataformes.

El desenvolupament del futur Toyota MR2 no es limita a les competicions japoneses. Toyota planeja continuar afinant aquest model en el seu centre de proves de Shimoyama i no descarta portar-lo al mític circuit de Nürburgring a Europa. Aquest moviment reforça l'estratègia de la marca de posicionar al MR2 com un esportiu global, preparat per satisfer els conductors més puristes del continent europeu.