Per molt que Toyota i Lexus siguin dues marques que van de la mà, i que una sigui una marca generalista i l'altra sigui una marca prèmium, es pot destacar que cada un d'elles té el seu propi full de ruta el que es refereix al disseny dels seus catàlegs. Així, mentre que Toyota passa per ser un fabricant amb un ampli catàleg d'opcions, Lexus té menys varietat en aquest sentit, però això no significa que la marca prèmium no hagi encertat, i molt, amb el pacient en llançament del LBX.

I és que en aquest cas estem davant d'un SUV de mida urbana, un segment en el qual la immensa majoria de les marques prèmium no volen entrar. Així, aquest LBX passa per ser una opció amb unes dimensions molt similars a les del Toyota Yaris Cross, encara que evidentment, en ser un model prèmium, té un preu bastant més elevat.

 

La pregunta que es fan molts sobre això de si realment val la pena pagar la diferència de preu que hi ha entre les dues versions d'accés d'aquests dos models, una diferència de preu que no és menor.

El Lexus és una opció més prèmium, però bastant més cara

O bé podem veure tenint en compte totes les promocions i ofertes de les dues marques, mentre que la versió d'accés del Toyota es queda just per sota dels 25.000 €, la versió d'accés del Lexus supera els 31.000 €, és a dir, una diferència d'uns 6000 €.

Les diferències entre aquests dos models no són menors, tant a nivell mecànic com d'equipament i de qualitat de materials. Pel que respecta als motors, mentre que el Toyota arriba amb una mecànica híbrida auto recarregable de 116 cavalls de potència, el Lexus compta també amb un motor híbrid auto recarregable però en el seu cas de 136 cavalls de potència, un extra de 20 cavalls que es noten especialment a altes velocitats.

 

A nivell de tecnologia i d'equipament de sèrie, evidentment el model prèmium se situa a diversos esglaons per sobre del model generalista, encara que es pot destacar que el Toyota arriba també molt ben dotat, sobretot referent a sistemes d'ajuda a la conducció i de seguretat. Un punt a favor del model de Toyota és que compta amb gairebé 400 l de capacitat de càrrega al seu maleter, 50 més que els que ofereix el model prèmium, un factor a tenir en compte si pensem en aquests models amb una opció fins a cert punt familiar.

Així, per molt que el Lexus sigui una opció més top en tots els sentits, per a molts no val la pena pagar aquesta diferència de preu respecte al Toyota, sobretot perquè estem davant d'un model pensat per al dia a dia sense grans necessitats.