Tal com evidencia les xifres de vendes des de fa ja molts anys, l'autèntic rei de tots els concessionaris de Dacia no és altre que el Sandero, un petit utilitari que ha anat millorant molt amb el pas de les seves generacions i, per molt que continuï sent una opció low-cost, és un model que ara no té res a envejar alguns dels seus rivals directes de marques generalistes referent a qualitat i prestacions.

De fet, no és que sigui casualitat que aquest model sempre acabi convertit en un dels models amb més quota de mercat a Espanya any rere any. És el que portem de 2023, l'únic model que ha aconseguit més xifres de vendes que aquest Dacia és el Seat Arona, un model que també té en el seu baix preu és el millor argument de venda.

 

Tanmateix, es pot destacar que, per molt que la referència absoluta de Dacia tant a Espanya com a Europa sigui el Sandero, dins del catàleg de la marca romana podem trobar un model que poc a poc va guanyant pes a les carreteres espanyoles, entre altres coses perquè, per molt que sigui més car que el seu utilitari, és un model molt més polivalent i millor en moltes coses.

El Dacia Jogger guanya pes a Espanya

No és cap altre que el Jogger, l'últim model que ha posat a la venda la marca romanesa a Europa i que està pensat per a aquells que, sense voler un SUV, sí que busquen habitabilitat, capacitat de càrrega i un model familiar a un preu molt baix.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla d'aquest model es queda per sota dels 18.000 € comptant amb totes les promocions i descomptes, un preu que el converteix evidentment en l'opció més barata del seu segment i en un cotxe molt atractiu tenint en compte que se situa al mateix nivell de preu que bona part dels utilitaris a Espanya, models molt menys polivalents.

Un altre costat cap destacar també que Dacia ha optat perquè sigui precisament aquest model en qui estreni la tecnologia de motors híbrids de la marca romanesa, en aquest cas un motor híbrid auto recarregable de 140 cavalls de potència que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT com aconseguir consums molt baixos i tot això amb un preu de partida per sota dels 24.000 €, una quantitat molt més baixa respecte a la immensa majoria de models amb aquest tipus de motor i amb aquesta habitabilitat i capacitat de càrrega.