10.000 euros semblen, de primeres, molts diners, però si ens diguessin que, invertint-los, anàvem a estalviar un 80% del que gastem cada any en gasolina o gasoil, igual la nostra percepció canvia. Aquest dilema és el que se'ls presenta a tots els que, decidits a ficar al seu garatge un Citroën C5 Aircross, han d'escollir si opten per la versió convencional o l'híbrida. Els que es decideixen pel motor PHEV creixen mes rere mes. Veurem els avantatges d'un i un altre.
Com és la versió híbrida?
La versió híbrida del C5 Aircross és idèntica a la convencional: mesura 4,5 metres també i ni tan sols el maleter, de 580 litres, no es veu reduït com succeeix en moltes versions PHEV d'altres tot camins similars. No hi ha opcions quant a motors: el cotxe se'ns ofereix només amb un PHEV gasolina de 225 CV que consumi 1 litre cada 100 quilòmetres. Amb els actuals preus de la gasolina, en tres anys amortitzes de sobres els 10.000 euros addicionals d'inversió que t'exigeix el cotxe si compres els 38.370 euros que val amb els 28.195 euros de la versió convencional.
I el C5 Aircross amb motor tèrmic?
El Citroën C5 Aircross amb motor tèrmic equipa propulsors dièsel o de gasolina amb 131 CV. Dels dos, els més eficients són els de gasoil, que exigeixen únicament 5 litres cada 100 quilòmetres. Com el seu germà híbrid, el C5 Aircross ofereix una habitabilitat interior excel·lent i, tant és així, queeEn les places posteriors s'acomoden tres adults són problemes. La qualitat dels materials és excel·lent en les dues versions i la imatge del cotxe, moderna, diferent i plena de personalitat.