Per molt que Mercedes, com passa amb Audi, Porsche, BMW o Volvo, entre moltes d'altres, puguin presumir de ser algunes de les marques prèmium o de luxe més ben valorades a les carreteres europees a nivell mundial, en aquest tipus de fabricants saps molt bé que els temps en la indústria estan canviant, sobretot amb l'entrada en joc de molts fabricants que estan arribant des de la Xina amb productes molt interessants a les carreteres del vell continent.

 

És cert que la gran majoria d'aquest tipus de marques estan apostant per cotxes barats, cotxes amb què almenys de moment les marques europees no poden competir referent a relació qualitat preu i que ja ha provocat que més d'una elevi les seves queixes davant de les autoritats europees intentant que s'imposin més restriccions a les marques que fabriquen els seus cotxes lluny de les carreteres europees.

Però ull perquè també estan començant a semblar marques que no tenen la intenció de convertir-se en marques per als quals buscar un cotxe bojos, sinó que també estan començant a semblar fabricants amb productes de luxe molt Top amb la intenció de robar-lo vendes a fabricants com Mercedes, BMW i companyia.

El Voyah Free, un SUV de luxe més barat que els europeus

Un bon exemple d'això és el Voyah Free, un model que pertany a una de les tres marques del Dongfeng Motor Corporation, un fabricant xinès que és poc conegut a Espanya però que fa anys que col·labora amb gegants com Stellantis o Honda perquè aquests fabriquin els seus models a la Xina.

 

No només fa falta veure les imatges d'aquest model, especialment a l'interior, per adonar-se que la marca no va dirigida als que busquen un cotxe barat, sinó als quals busquen el mateix luxe que es poden trobar en models de les marques prèmium europees.

Amb dos motors elèctrics que acaben oferint una potència de gairebé 500 cavalls i una autonomia homologada de 500 km, aquest model pansa per ser una opció potser més racional referent a preu tenint en compte que, per uns 80.000 €, és uns 17.000 € més barat que els seus rivals directes europeus, una quantitat tenir en compte per a aquells que vulguin apostar per un dels millors cotxes de luxe que arriben des de la Xina.