Per molt que el Jogger no pugui presumir de ser tan reeixit com els dos models més venuts de Dacia a Espanya, el Sandero i el Duster, aquest model sí que passa per ser una de les millors apostes de la marca romanesa a les carreteres europees en els últims temps, entre altres coses perquè es converteix en un dels millors cotxes per a aquelles famílies que busquen espai, comoditat i molt bona relació qualitat preu amb un model amb un disseny crossover interessant.
Situat per sobre del Duster referent a mida però amb una carrosseria més familiar, un dels grans arguments d'aquest model és la seva habitabilitat i la seva capacitat de càrrega, especialment en la versió de cinc places, encara que es pot destacar que també es pot configurar amb fins a set places reduint, això sí, de forma considerable el seu de capacitat de càrrega com sol ser habitual en aquests casos.
Un altre per a l'argument al seu favor és que en totes les versions compte amb l'etiqueta ECO de la DGT, ja sigui a través de les mecàniques vaig veure va ser el de Dacia o a través d'una mecànica híbrida auto recarregable que es converteix en segurament la millor opció dins de la seva oferta, sobretot per a aquells conductors que es vagin a moure de forma habitual per entorns urbans i busquin baixos consums.
Citroën posa en un compromís Dacia
El que segurament no s'esperaven en Dacia és la nova estratègia de Citroën, un fabricant molt assentat a les carreteres espanyoles i europees que han llançat al mercat un model que arriba per situar-se precisament a mig camí entre un Dacia Duster i un Dacia Jogger, que compta amb un bon equipament, amb l'etiqueta ECO de la DGT i que sobretot se situa un esglaó per sota quant a preu respecte a la versió híbrida del Jogger.
No és altre que el C3 Aircross, un crec que ha crescut considerablement quant a mida respecte a la generació anterior, que fins i tot es pot configurar amb fins a set places, que compta amb una mecànica de gasolina de 136 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera i a una transmissió automàtica i que compta ara amb unes promocions que deixen el seu preu de partida per uns 22.000 €, un preu realment interessant.
Dante ment és un preu associat a condicions específiques de finançament i per tant va acabar sent més alt a causa de comissions i interessos, però no deixa de ser un model i una quantitat que el converteixen en un dur rival per a un Jogger que segurament veurà com la seva quota de mercat està en perill després de l'arribada d'aquesta gran aposta per part de la marca francesa.