El Toyota C-HR porta molts anys sent tota una referència al nostre país, un SUV que ha passat el seu èxit en arguments tan sòlids en el seu cas com el fet de comptar amb els famosos motors híbrids auto recarregables de la marca japonesa, un disseny clarament diferenciat al dels seus rivals directes i molt més agressiu en les seves formes respecte a altres models de la seva categoria i un complet d'equipament de sèrie.
Això sí, els que estan interessats en aquest model saben molt bé que la marca japonesa l'ha posicionat, almenys en aquesta segona generació que s'ha posat a la venda fa ja uns quants mesos, un esglaó per sobre respecte a la primera i diversos esglaons per sobre respecte a bona part dels seus rivals directes, amb un preu de partida que supera els 30.000 €.
És cert que ja la versió d'accés d'aquest model és una opció molt completa en molts sentits, amb un nivell d'equipament extraordinari i un motor de 140 cavalls que presumeix de ser molt eficient i molt fiable, per la qual cosa no és necessari anar a buscar les persianes superiors per comptar amb un cotxe realment bé dotat en tots els sentits.
El Kia EV3 és una opció més 'arriscada', però més interessant
El problema que té aquest model és que tenint un preu tan alt són molts els que busquen alternatives, i en el seu segment n'apareix un que, malgrat que és més arriscada tenint en compte que arriba amb una mecànica 100 × 100 elèctrica, acaba sent una compra molt més raonable per a la immensa majoria de conductors al nostre país.
Aquest model no és cap altre que el Kia EV3, el segon cotxe elèctric més matriculat a les carreteres espanyoles en el que portem d'any i el SUV elèctric més venut. La seva versió d'accés té un preu que el deixa, comptant amb tots els ajuts del govern així com amb les promocions de la marca, uns 8000 € per sota respecte al Toyota, una diferència de preu notable.
És cert que a l'ésser un elèctric continua tenint arguments en el seu compte com els llargs viatges en autovia i autopista, però tenint en compte que la versió d'accés té més de 400 km i que la immensa majoria de conductors a Espanya no realitzen més de dos o tres llargs viatges a l'any, acaba sent una compra molt més racional quant a cost per km.