No és que sigui precisament cap secret que, per molt que Espanya pugui presumir de tenir un dels problemes més agradables del continent europeu, hi ha certes regions al nostre país que, especialment en els mesos de molt fred, acabar assolint temperatures molt baixes, el que provoca en alguns casos certs problemes per als conductors de cotxes.
I és que és de sobres conegut que, a segons quines regions i en els dies de molt fred, és molt habitual que, sobretot a primeres hores del matí, en el moment d'anar a arrencar el cotxe ens trobem que la temperatura a l'interior és extremadament baixa, per això són molts els que optin per la qual cosa en teoria hauria de ser l'opció més ràpida per escalfar l'interior del vehicle, que no és cap altra que encendre'l i posar la calefacció al màxim.
Tanmateix, es pot tenir en compte que en no tots els models aquesta és la solució més ràpida, entre altres coses perquè, com bé saben molts, el sistema de climatització o de calefacció de la immensa majoria dels cotxes no té un funcionament immediat just en encendre el cotxe, sinó que necessita uns minuts.
Aquesta és la manera més efectiva d'escalfar l'interior d'un cotxe
Així, el fet d'encendre el cotxe i deixar-lo encès però sense activar el sistema de climatització provoca dues coses. D'una banda, que la temperatura exterior del cotxe augmenti i, per tant, que el possible i en el que puguem trobar al parabrisa i a la lluneta posterior desaparegui, facilitant així la conducció.
Per un altre, que el sistema de climatització vagi agafant temperatura per a així, una vegada passats uns minuts, en encendre'l i posar-lo a la màxima potència l'aire surti realment calent, escalfant molt més ràpid l'interior del cotxe que si optem per fer aquesta operació just després d'engegar el cotxe.
En aquest sentit, es pot tenir en compte que són molts els conductors que opten per conduir amb l'abric posat, i això és una cosa que en moltes ocasions pot acabar comportant una sanció per part de la DGT ja que l'agent en qüestió que ens pari pot determinar que, amb l'abric posat, no tenim la comoditat necessària per conduir i que per tant estem posant en risc tant la nostra vida còmoda la resta de conductors. Per això el millor és, una vegada s'hagi escalfat l'habitacle i anem a començar la marxa, treure's l'abric.