Els que condueixen habitualment pel nostre país saben molt bé que Espanya és un dels països on les rotondes tenen més presència a les nostres carreteres i en els nostres nuclis urbans.
En aquest sentit, si bé és cert que Espanya està per darrere de França, que al nostre país hi hagi més de 80.000 rotondes fa evident que es tracta d'una solució de mobilitat molt implantada a les carreteres espanyoles.
L'objectiu que té aquesta solució de mobilitat no és cap altra que la d'alleugerir el trànsit evitant així l'ús de semàfors, però el problema que tenen és que, com bé saben tots aquells que condueixen habitualment al nostre país, o bé es respecta la normativa de circulació dins de la mateixa rotonda o bé poden acabaré arribant molts problemes en forma d'accidents.
No és casualitat llavors que, des de la DGT, la Direcció General de Trànsit, s'estan estudiant ja una sèrie de mesures per millorar la seguretat dels conductors dins de les pròpies rotondes, i una de les mesures que més ajudaria en aquest sentit seria la implantació de les anomenades turborotondes.
Les turborotondes, una mesura eficaç
Tal com apunten en la DGT, en les turborotondes La norma que la regeix és la mateixa respecte a les rotondes tradicionals, és a dir, que els vehicles que circulen dins tenen prioritat respecte als de fora.
La principal diferència d'aquest tipus de rotondes respecte a la rotondes convencionals és que la idea és que els conductors entrin en ella ja a través d'un carril i no poden canviar-se de carril dins de la rotonda, de tal manera que s'evitin així possibles accidents per maniobres arriscades dins de les rotondes.
Per facilitar aquest objectiu és essencial l'ús de línies contínues dins de la rotonda, ja que, com apunten en la DGT, "les línies contínues fan possible aquesta conducció 'guiada' des de l'entrada. L'objectiu és mantenir cada vehicle 'encarrilat' cap a la seva sortida, evitant creus de trajectòries i col·lisions." En aquest sentit, es pot destacar que, per molt que la teoria sigui més que interessant, al final, com apunten des d'aquest organisme, només serà realment útil si els conductors segueixen les normes i no se salten les línies contínues.
Una evolució de les rotondes tradicionals que sembla que ha cridat l'atenció dels serveis de mobilitat dels Estats Units on ja s'estan plantejant implantar aquest tipus de rotondes en un país en el qual no és res habitual però que, comptant amb un enorme volum de trànsit, seria de gran ajuda.