Només fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint MG en els últims temps al nostre país per adonar-se que l'antiga marca britànica que ara formo part del gegant asiàtic Saic Motors s'ha convertit en un dels principals actors al nostre país.

És més, amb més de 15.000 matriculacions sumant les vendes dels set primers mesos d'aquest 2024, la marca xinesa ocupa ni més ni menys que la 15a posició, una posició que millora la de fabricants tan assentats i tan veterans al nostre mercat com és el cas de Opel, Ford, Volvo o Fiat, entre molts d'altres.

 

El principal argument de venda d'aquest fabricant és que situa els seus models diversos esglaons per sota quant a preu respecte als seus rivals directes, un preu menor que en molts casos no significa que tingui una qualitat molt pitjor, sinó que més aviat és fruit dels beneficis d'una marca xinesa que fabrica els seus cotxes lluny de les carreteres europees.

Omoda apunta a ser fins i tot més determinant que MG

En aquest sentit, si bé és cert que continuen sent molts els conductors que per diferents motius no volen saber res d'un cotxe d'origen xinès, l'entrada en joc d'altres fabricants i les seves bones xifres de vendes evidència també que al nostre país molts han deixat de banda algunes de les seves raons i sí que estan apostant per models d'aquestes característiques.

 

Un bon exemple d'això és Omoda, una marca que en tot just cinc mesos al nostre país i amb tan sols un model a la venda ja aconsegueix superar els registres de marques com KGM (l'antiga SsangYong), DS, Porsche o Honda, entre moltes d'altres.

La seva aposta és la mateixa que en el cas de MG, encara que es pot tenir en compte que, tal com podem veure en les imatges de l'Omoda 5, en aquest cas es tracta d'un model que brilla pel seu disseny i per la seva tecnologia, a més de ser una opció realment més barata que la immensa majoria dels seus rivals directes.

La bona rebuda a nivell comercial que ha tingut aquest model no fa cap altra cosa que provocar que siguin molts els que es preguntin si dins de no molt temps aquest fabricant, sobretot quan comenci a ampliar el seu catàleg, acabarà convertint-se en un rival molt dur per a MG, així com per a la resta de marques clàssiques a Europa.