És més que cert que, tenint en compte les xifres de vendes a Espanya en els últims temps, els cotxes elèctrics continuen representant una minoria respecte als cotxes amb motor de combustió tradicional, o fins i tot els híbrids, que es venen molt més al nostre país.
Tanmateix, es pot tenir en compte que cada vegada es venen més cotxes elèctrics a les carreteres espanyoles i, per tant, el grau d'impacte d'aquesta tecnologia al nostre país és més gran. És per això que és important tenir en compte algunes de les diferències a l'hora de comprar-se un cotxe amb un motor de combustió tradicional o optar per fer-se amb un cotxe 100 × 100 elèctric.
És evident que la principal diferència entre aquests dos tipus de cotxes és que, mentre uns compten amb un motor de combustió tradicional, ja sigui gasolina o dièsel, i compta amb l'ajuda d'un motor elèctric, en el cas dels models 100 × 100 d'elèctrics no existeix un motor de combustió, sinó tan sols un o dos motors elèctrics que són els encarregats de moure el vehicle en qüestió.
D'altra banda, una evident diferència és que, mentre que els motors de combustió necessiten combustible per a la circular, els models 100 × 100 d'elèctrics necessiten que la seva bateria està carregada, per la qual cosa la font d'alimentació de motor també és diferent.
Les diferències als pneumàtics d'un elèctric respecte a la resta
Un dels punts a favor que tenen els cotxes elèctrics és que, tal com s'ha comprovat en un recent estudi realitzat als Estats Units, el cost de manteniment que tenen aquests models a diferència del qual tenen els models de combustió és que és un 40 % més barat mantenir-los al llarg dels anys.
Tanmateix, un element que pateix més en els models elèctrics que en els models de combustió són els pneumàtics, entre altres coses perquè, tenint en compte que les bateries són elements molt pesats i els elèctrics, els cotxes EV acaben tenint un pes molt més gran, fins i tot un 30% més en segons quins casos.
Això implica que els pneumàtics en pateixen més i que, per exemple, a causa del pes més important, els elèctrics tenen una distància més llarga de frenada. És per això que els fabricants de pneumàtics deixar molt clar que no és el mateix escollir un pneumàtic per a un cotxe de gasolina o dièsel que fer-ho per a un cotxe elèctric, sent els d'aquests últims pneumàtics fabricats amb components diferents i amb dissenys diferents buscant, entre altres coses, una menor càrrega energètica per augmentar a o vegada l'autonomia.
Pel que es refereix a quan s'han de canviar els pneumàtics d'un cotxe elèctric, des de la DGT asseguren que la norma és la mateixa respecte a altres tipus de cotxes, és a dir, fer-ho com a màxim cada 10 anys. Tanmateix, amb els elèctrics seria millor revisar-los cada 40 o 50.000 km i, si el fabricant així ho indica, canviar-los.