Va ser fa ja un temps quan, per desgràcia per a tots els amants dels cotxes esportius japonesos, Toyota va denunciar que un dels seus models més volguts en aquest sentit, el GR86, anava a desaparèixer de les carreteres europees, entre altres coses perquè era un model que ja no complia certs requisits per ser comercialitzat a les carreteres del vell continent.
En aquest sentit, si bé és cert que aquest model desenvolupat conjuntament amb Subaru no va tenir precisament unes xifres de vendes equiparables a la immensa majoria de models de Toyota a Europa, sí que tenia el seu propi perfil de conductor i unes xifres de vendes que feien pensar que la marca anava a continuar apostant per ell.
Per sort per als que ho consideren una de les millors opcions del mercat en la seva categoria, sembla ser que Toyota continua apostant per l'amb l'arribada d'una nova generació en la qual, això sí, la seva principal novetat arribarà en l'apartat mecànic més enllà de les evidents novetats en l'apartat estètic.
Toyota treballa en un nou GR86
I és que tenint en compte que aquest model ja es desenvoluparà íntegrament per Toyota, el nou GR86 no comptarà amb el famós motor bòxer de Subaru, sinó que comptarà amb una mecànica desenvolupada 100 × 100 per la marca japonesa.
De moment el fabricant no ha donat detalls en aquest sentit, però expliquen des de l'entorn de Toyota que la intenció de la marca amb aquest model és la de convertir-lo en un esportiu que no tingui cap tipus de problema a l'hora de competir quant a prestacions i potència amb alguns dels models més destacats de la seva categoria com pot ser el BMW Sèrie 2 Coupé.
Sí que se sap ja és que, ja sigui a través d'un motor de combustió tradicional o a través d'un motor de combustió ajudat d'un petit motor elèctric, la potència total d'aquest nou GR86 superarà els 300 cavalls, encara que s'ha de destacar que dins de la planificació actual de Toyota amb referència a aquest model la idea de la marca és apostar per un motor amb transmissió automàtica i no per transmissió manual, un tipus de canvi que està desapareixent cada vegada més del mercat.