El Ford Puma s'ha convertit en un dels millors arguments de la marca americana a Europa en els últims temps. Un model que va arribar fa ja uns anys per complementar el llit de suburbans del fabricant americà juntament amb un Ecosport que ja forma part de la història, entre altres coses perquè les vendes del Puma han estat tan superiors que el fabricant ha decidit prescindir de l'altre model.

No és casualitat llavors que en el fabricant s'hagin pres molt seriosament l'actualització de meitat de cicle del seu model estrella, un model que s'ha renovat en l'apartat estètic tant per fora com per dins així com ha millorat també a nivell tecnològic.

 

El problema en aquest cas és que, com està succeint amb tants altres models en els últims temps, aquesta actualització de meitat de cicle ha arribat acompanyada també d'un augment generalitzat dels seus preus, fins i tot el tal punt que són molts els que comencen a posar en dubte quin rendiment comercial podrà tenir aquest model tenint en compte que té uns preus que el situen més o menys al mateix nivell que alguns models de categoria superior.

El Ford Puma 2024 és millor, però més car

Es pot tenir en compte que la versió més senzilla de totes té un preu que supera els 28.000 €, una versió que arriba amb un motor de gasolina de 125 cavalls de potència associat a una transmissió manual. D'altra banda, la versió més potent de totes, la versió de 170 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica, té un preu de gairebé 40.000 euros, deixant entreintervinc versions amb motors de 125 cavalls però amb transmissió automàtica i versions amb motors de 155 cavalls també amb canvi automàtic.

 

Així, per fer-nos amb una versió equilibrada i ben dotat en tots els sentits d'aquest Puma haurem de fer davant una despesa que rondi entre els 32.000 dels 35.000 €, un cost massa elevat per a molts conductors que veuen com poden aconseguir un SUV d'una categoria superior a un preu molt similar.

La part positiva en aquest cas, i un dels grans arguments de venda d'aquest model, és que tots els motors, des del més senzill al més potent, compten amb un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, per la qual cosa almenys en aquest punt és un factor molt a tenir en compte.