Va ser fa ja uns quants anys quan Peugeot va sorprendre molts amb el llançament d'un model que, si bé és cert que no assolit segurament les xifres de vendes que a la marca francesa s'esperaven, és un exemple de l'excel·lent feina que poden realitzar a Peugeot quan es proposen dissenyar i fabricar models que s'allunyin del convencional quant a disseny.

Aquest model no és cap altre que el Peugeot 408, un crossover que es queda a mig camí entre una berlina i un SUV i que, tal com podem veure en les imatges, s'apropa molt més a les prèmium que a les generalistes tant referent a disseny com a tecnologia.

 

Per molt que les seves xifres de vendes no estiguin sent les que segurament s'esperaven a la barca francesa això no hi ha impedit que Peugeot hagi decidit portar aquest model al màxim nivell referent a electrificació, llançant ara una versió 100 × 100 elèctrica que sens dubte es converteix en una dels opcions més interessants dins del seu catàleg.

El nou Peugeot 408 elèctric és molt top, encara que no és barat

Una nova versió 100 × 100 elèctrica que arriba amb un motor de 214 cavalls de potència i una bateria de gairebé 53 kW hora que li permet tenir una autonomia de 453 km amb una sola càrrega, una xifra homologada segons el cicle d'homologació WLTP i que, com bé saben tots aquells que tenen un elèctric, pot variar de forma notable depenent del tipus de conducció que duguem a terme, sent bastant inferior si optem per llargs viatges en autovies i autopistes a altes velocitats però sent també superior si optem per conduir de forma habitual per entorns urbans.

 

De moment en la marca no han donat a conèixer els preus d'aquesta nova versió, però tenint en compte que la versió híbrida endollable d'aquest Peugeot 408 frega els 50.000 €, no seria estrany que la versió 100 × 100 elèctrica es mogués en unes quantitats molt similars.

Aquest és el principal problema d'aquest model que, per molt que sigui del més top que té Peugeot ara a la venda, no deixa de ser un model generalista amb un preu gaire proper a què tenen moltes marques prèmium, per això, almenys de moment, les seves xifres de vendes no estan sent gaire bones.