Com bé saben tots aquells conductors que tenen la intenció de comprar-se un cotxe nou, la inflació dels últims temps en la indústria de l'automòbil ha estat tan evident que avui dia el pressupost per fer-se amb un model nou és bastant més elevat que el que era necessari fins i tot fa no molt.
No és casualitat llavors que, almenys en mercats com l'espanyol, marques de baix cost com Dacia o MG tenen cada vegada més protagonisme, o que fabricants com Toyota, que basen en la seva fiabilitat la immensa majoria de les seves vendes, estiguin guanyant també més quota de mercat.
Pel que es refereix a les marques generalistes, fabricants com Renault continuen tenint a la venda models que, en les seves versions més senzilles i que poden resumir les erupcions interessants referent a relació qualitat preu, però es pot tenir en compte que alguns dels seus models compten amb versions superiors de gamma que tenen preus impensables per a una marca generalista fa tot just uns anys.
El Renault Rafale més top té preu de prèmium
Un bon exemple d'això és el Renault Rafale, una de les apostes més interessants dins del catàleg de la marca francesa que no passa precisament desapercebuda quant a disseny i que acaba d'estrenar una nova versió híbrida endollable que es converteix en una opció temptadora per a aquells que, això sí, tinguin un pressupost més que elevats.
Per molt que arribi amb una mecànica PHEV de 300 cavalls de potència unit a una transmissió automàtica i a una tracció total i que compta amb una bateria que li permet tenir més de 100 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica, no són pocs els que han seguit han quedat amb la boca oberta en saber que aquesta versió té un preu de més de 50.000 € en la seva versió normal i de més de 55.000 € amb l'acabat més top.
Si bé és cert que en els dos casos es pot rebaixar uns 7.000 € el seu preu comptant amb els ajuts del pla del govern que busca incentivar les vendes de cotxes elèctrics i híbrids endollables, continua sent un preu exageradament alt per a un model de Renault, o almenys tenint en compte el tipus de conductor al qual sempre ha anat dirigit a la marca francesa.