Fa més de dos anys i mig, Volkswagen va sorprendre al món automobilístic en anunciar la tornada d'Scout Motors, una marca llegendària als Estats Units coneguda pels seus robustos tot terrenys. Ara, el somni de reviure aquesta icònica marca s'ha fet realitat amb la presentació dels seus dos primers models completament elèctrics: un SUV i un pick-up que reten homenatge a l'estil clàssic d'Scout, però adaptats a les demandes i tecnologia actuals. Aquests dos models, denominats Escoltes Traveller i Escolta Terra, estan exclusivament orientats al mercat nord-americà, per la qual cosa, encara que generin gran expectació, no estaran disponibles a Espanya.
El disseny dels Scout Traveller i Scout Terra és únic i cridaner, amb una estètica que aposta per línies rectes i un estil robust que recorda als vehicles tot terreny clàssics, però amb tocs avantguardistes. La part frontal d'ambdós models inclou uns fars de gran mida integrats a una franja que recorre tot l'ample del vehicle, acabant a les aletes davanteres, on també s'ubiquen llums diürns horitzontals. Aquest disseny és més que estètic, ja que compleix la normativa nord-americana per a vehicles de gran amplada, fent que l'Escolta destaqui visualment i compleixi les regulacions del país.
Volkswagen recupera la marca Scout per a un SUV i una pick-up
Quant a dimensions, ambdós models són vehicles de gran mida. L'Scout Traveller, el SUV de la gamma, mesura 5.280 mm de llarg, 2.326 mm d'ample i 1.938 mm d'alt, amb una distància entre eixos de 3.058 mm. D'altra banda, l'Escolta Terra, la versió pick-up, s'estén fins als 5.821 mm de llarg i compta amb una caixa de càrrega d'1,70 metres de longitud, ideal per als qui busquen capacitat extra de transport. La seva altura i amplada són similars al Traveller, amb 1.956 mm i 2.327 mm, respectivament. Ambdós models comparteixen una distància de la carrosseria al terra de 310 mm, permetent-los sortejar els obstacles més desafiadors en terrenys accidentats.
L'interior d'aquests nous Scout marca una gran diferència respecte als models tradicionals de Volkswagen. Amb un disseny minimalista i futurista, els vehicles compten amb un tablier net dominat per una gran pantalla digital que s'estén fins a la consola central. Aquest disseny inclou controls independents per al climatitzador automàtic, garantint un maneig més intuïtiu. La versió Terra també permet optar per un banquet corregut de tres places en la part davantera, sense l'incòmode túnel de transmissió.
Arribaran el 2027, però no a Espanya
En l'apartat tècnic, els nous Scout destaquen per la seva potència elèctrica. Equipats amb dos motors elèctrics, un en cada eix, aquests vehicles lliuren més de 1.300 Nm de parell motor i poden accelerar de 0 a 100 km/h en tot just 3,5 segons. A més, hi haurà una versió superior amb quatre motors elèctrics que elevaran el parell fins a 1.355 Nm. Aquests models permeten càrrega ràpida de fins a 350 kW i ofereixen una autonomia màxima de 563 quilòmetres per càrrega. Per als qui necessiten més abast, s'oferirà un extensor d'autonomia opcional que podria elevar la distància fins als 805 quilòmetres.
Malgrat l'entusiasme que aquests models generen, especialment entre els amants dels vehicles tot terreny a Europa, Volkswagen no té plans de portar aquests Scout a Espanya ni a altres mercats fora dels Estats Units. La producció dels nous Scout començarà el 2027 sota la direcció de Magna, i des d'ara ja es poden reservar al mercat nord-americà.