Els que sempre han tingut al Dacia Duster com la seva referència referent a SUV molt barats saben molt bé que la nova generació d'aquest model romanès ha fet un evident salt endavant en tots els sentits, sobre tot el que es refereix a disseny.

Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest model per adonar-se'n que, ja des de la versió més senzilla de totes, Dacia ha realitzat un excel·lent treball convertint-lo en un model molt més robust i amb un caràcter molt més aventurer, almenys en la part visual.

 

Però el que molts es pregunten a l'hora d'anar a buscar un model d'aquestes característiques és saber sí, especialment en el cas d'una marca low-cost com és Dacia, la versió d'accés és una opció interessant o és millor anar directament cap a una de les versions superiors tenint en compte que evidentment la versió més senzilla d'un model low-cost passa per tenir un equipament molt just.

El Duster més senzill és massa senzill

I aquest és el principal problema de la versió d'accés d'aquest model, una versió que es queda per sota dels 20.000 € comptant amb totes les promocions i descomptes i que, si bé és cert que arriba ben dotat a nivell de motor amb una mecànica de gasolina de 100 cavalls de potència que poden funcionar també amb GLP i que per tant permet que aquesta mecànica de transmissió manual pugui lluir l'etiqueta ECO de la DGT, arriba extremadament justa a nivell d'equipament, fins i tot per sota de que molts reclamen com a bàsic avui dia.

Bona prova d'això és que, entre altres coses, la versió més senzilla denominada Essential, al seu interior no compta ni amb una pantalla d'info entreteniment ni tampoc amb un una instrumentació digital, una cosa ja molt habitual en molts models nous.

 

No és casualitat llavors que siguin molts els que opten per anar, com a mínim, al següent nivell d'acabat, el denominat Expression, que, amb un preu de partida de poc més de 21.000 euros amb el mateix motor, afegeix, entre altres coses, càmera d'assistència posterior a l'aparcament, instrumentació digital de 7 polzades, pantalla tàctil de 10,1 polzades (Media Display) i llantes d'aliatge de 17 polzades.

Així, tret que realment el que es busqui sigui un model molt espartà en tots els sentits, el millor és anar a buscar una versió intermèdia d'aquest nou Duster.