No van ser precisament pocs els que, quan van veure la presentació oficial del Lexus LBX fa ja quants anys, van donar per fet que aquest petit SUV s'anava a convertir en una de les millors armes de la marca prèmium de Toyota en alguns dels mercats més importants d'Europa.
I és que més enllà que aquest model pot presumir de tenir un disseny realment atractiu, una qualitat de materials molt alta pròpia d'una marca prèmium, molt bona tecnologia de sèrie i els eficients i fiables motors de la marca japonesa, el principal motiu de l'èxit d'aquest model és la seva carrosseria i la seva mida: un B-SUV.
No és que sigui cap secret que aquest tipus de cotxes s'han convertit en una de les principals opcions per la majoria de conductors a Europa, conductors que abans apostava potser per utilitaris o per compactes però que ara, especialment des de la comoditat d'aquest tipus de SUV, prefereixen apostar per ells.
Mazda tindrà un B-SUV
En aquest sentit, per molt que les marques prèmium no siguin precisament gaire amants d'aquest tipus de cotxes, o almenys en aquest segment, l'èxit del Lexus LBX ha provocat que no sigui cap altra marca que Mazda, un fabricant que ha treballat estretament amb Toyota en alguns models, la que hagi decidit fer un pas endavant i tinc programat l'arribada d'un nou B-SUV, una categoria en la qual no són presents des de la desaparició fa ja un temps del Mazda CX-3.
El nou model tindrà el nom de Mazda CX-20 i es basarà en la plataforma TNGA de Toyota de què neixen models tan reeixits com és el cas del Yaris Cross, amb el qual també compartirà segurament mecàniques. Això sí, per molt que Toyota hagi accedit a col·laborar de nou amb el seu compatriota, a la marca japonesa ja han deixat molt clar a Mazda que aquests dos models no poden ser rivals massa de directes, pel que és probable que Mazda situï el seu nou model a mig camí entre un Yaris Cross i un Lexus LBX és el que es refereix a preu i el posicionament al mercat.
Evidentment serà més car que el Yaris Cross, i comptarà amb millor equipament de sèrie millor materials, però potser no se situa al mateix nivell que el LBX en aquest sentit, un terreny intermedi en el qual aquest model pot sentir-se molt còmode i el veuràs molt bones xifres de vendes.