Sent com dels principals actors en la indústria de l'automòbil des de fa ja molts anys, tot el relacionat amb el grup Volkswagen acaba tenint molta afectació en la indústria. Un bon exemple d'això és una nova proposta que s'està materialitzant de la mà del retorn de Scout, una marca que tenia unes claus inicials però que, veient la tendència actual del mercat, ja anunciat que hi haurà variacions importants en aquest sentit.

 

No és que sigui cap secret que la intenció del grup Volkswagen amb aquest fabricant era el de posar a la venda inicialment dos models exclusivament elèctrics amb carrosseries pick-up i SUV, dues de les carrosseries amb millor quota de mercat en un dels mercats més importants a nivell mundial com és el dels Estats Units.

Scout també aposta pels EREV

El curiós en aquest cas és que, fins i tot abans que aquests dos models s'hagin posat a la venda, des del mateix fabricant ja han deixat molt clar que, si bé és cert que continuen apostant per la seva estratègia de posar al mercat aquests dos models amb les seves versions 100 × 100 d'elèctriques, també augmentaran la gamma mecànica amb un tipus de motor que està començant a guanyar molta popularitat alguns mercats ja que compta amb millors arguments que els 100 × 100 d'elèctrics.

 

Nosaltres que ens motors elèctrics de rang estès, coneguts per les sigles EREV (Extended Range Electric Vehicle) i que compten, més enllà d'amb motors elèctrics, amb també un motor de combustió que, això sí, en aquest cas mai no s'encarrega d'enviar la potència la rodes, sinó que s'encarrega de ser una espècie de generador per a la bateria dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, un tipus de motor que ja, amb les seves particularitats, podem trobar en marques com Nissan o Honda, entre d'altres.

Aquest tipus de motor permetrà augmentar l'autonomia d'aquests models fins als 800 quilòmetres amb uns 250 km en conducció cent per cent elèctrica, una xifra superior a la de les versions pures EV, que es quedaran per sota dels 570 km d'autonomia total.

Pot resultar incomprensible que és una marca prengui aquesta decisió fins i tot abans de posar els seus dos models inicials a la venda, però tenint en compte que els 100 × 100 d'elèctrics han vist com les seves vendes han caigut en els últims temps, en el grup Volkswagen no volen veure com fracassa el renéixer d'una marca en la que tenen posades moltes esperances.