Va ser fa ja uns quants anys quan Volkswagen va decidir començar un nou camí la indústria d'automòbil, la seva entrada per la porta gran al terreny dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics de la mà del model que donava inici a una nova família dins del catàleg del fabricant alemany: el Volkswagen ID.3.

Es pot tenir en compte que aleshores a la marca alemanya estaven més que convençuts que aquest model anava acabar sent tan determinant en la seva història com ho van ser en el seu moment el Beetle o el Golf. Tanmateix, si bé és cert que aquest compacte tot elèctric s'ha convertit en una opció realment interessant, les seves xifres de vendes no han estat les esperades, o almenys no les esperades dins de les oficines de la marca alemanya.

 

No és casualitat llavors que el fabricant hagi decidit ara actualitzar el llit d'aquest model amb l'entrada en joc d'un nou nivell d'equipament associat a la seva versió més senzilla de totes que el converteix en una compra més interessant, una compra que, això sí, sent com és un dels models més veterans dins de la gamma dels elèctrics de Volkswagen, continua estant per darrere i alguns dels seus rivals directes quant a prestacions.

El Volkswagen ID.3 millora quant a equipament

I és que ara es pot configurar la versió d'accés d'aquest Volkswagen, una versió que arriba amb un motor de 170 cavalls de potència associat a una bateria de 52 kW hora, un conjunt mecànic que permet que l'autonomia homologada d'aquest model sigui de 387 km, amb el nivell d'acabat MÁS.

És cert que amb aquest nivell d'acabat l'equipament de sèrie amb què compta aquest elèctric alemany és més que notable, fins i tot se situa per sobre d'alguns dels seus rivals directes, però el seu greu inconvenient continua sent la seva autonomia, que el deixa molt més a prop d'alguns dels elèctrics més moderns que han sortit al mercat en les seves versions d'accés i evidentment molt lluny d'alguns dels elèctrics més top quant a autonomia.

 

El fet que sense descomptes ni promocions el preu de partida d'aquesta versió se situa per sobre dels 36.000 € el converteix en una opció que, si bé és cert que potser no és la millor quant a relació qualitat preu, sí que és interessant per a aquells que busquin un compacte per moure's diàriament per entorns urbans interurbans i fins i tot per afrontar llargs viatges tenint en compte, això sí, una bona planificació de parades per carregar.