Per molt que Volkswagen sigui una de les marques més venudes al terreny europeu, la marca alemanya també té molt pes al mercat americà, en concret el dels Estats Units.
És més, és precisament al mercat dels Estats Units on la marca té un nou objectiu de la mà d'una nova sèrie de models que arriben al seu torn de la mà d'una mítica marca: Scout Motors.
Va ser fa ja un temps quan des del grup alemany van assegurar que la seva idea no era altra que la de recuperar aquest mític fabricant de cotxes tot terreny amb la intenció de recuperar aquest tipus de cotxes però fer-ho de la mà de motors 100 × 100 d'elèctrics, una proposta que, si bé és cert que encara no s'ha fet realitat, ja està generant molta polèmica entorn de Volkswagen, una marca que, com bé saben aquells que la tenen com referencia, no és que sigui precisament aliena a tota mena de crisi.
Els problemes de Volkswagen amb els seus Scout
El problema que està tenint el grup alemany amb aquesta marca és que ha estat als Estats Units on ha rebut una demanda per part d'alguns dels seus concessionaris anunciant que, la seva estratègia de vendre els cotxes per agència i no a través dels seus concessionaris, no és legal.
Apunten en aquesta demanda que Scout és una marca de Volkswagen i que, per tant, tenen dret a vendre els seus models elèctrics als seus concessionaris, sol·licitant el tribunal, en aquest cas en Florida, que així ho asseguri i se'ls permeti vendre els models de Scout.
El problema per a aquest conjunt de concessionaris és que Volkswagen ja s'ha pronunciat en diverses ocasions sobre això assegurant que escolta és una marca pròpia com ho poden ser Skoda i Cupra, per la qual cosa no estan obligats a vendre els seus cotxes als concessionaris del fabricant alemany.
En qualsevol cas, el que sembla evident és que el que hauria d'haver estat el retorn d'una marca atractiva amb models atractius s'està convertint en una nova crisi per al fabricant alemany, almenys als Estats Units.
El que sí que se sap ja és que, al marge d'aquesta petita crisi, el procés de renaixement d'aquesta marca segueix en marxa, i tot apunta que serà el 2027 quan els primers exemplars van començar a veure's pels carrers del mercat nord-americà.