No diem res nou en comentar que el Volkswagen Golf és un dels models més venuts de la història. No és casualitat que el compacte alemany travessi ja la seva vuitena generació. No obstant això, el cert és que el Golf va tenir temps millors.
Sobretot en els 90 i a començaments dels 2000, el VW Golf va ser una de les sensacions. Arrasava en gairebé tots els mercats en els quals operava. Tanmateix, en els últims temps ha perdut molt protagonisme.
El Volkswagen Golf GTE és una de les millors opcions de la gamma
El Golf ja no figura entre els models més venuts. Un fet que passa per diversos motius. D'una banda, perquè el disseny de l'última generació és bastant continuista amb les anteriors, una cosa que no ha enamorat els conductors com sí que passava amb estrenes anteriors. Per un altre, per les seves elevades tarifes. Tenint en compte que la versió d'accés arrenca per sobre dels 30.000 euros, estem parlant d'un dels compactes més cars del segment. I atesa la situació econòmica actual, no estan les coses com per anar pagant preus alts. Perquè si bé és cert que els preus al mercat de l'automòbil s'han disparat, la gamma del Golf aquesta pels núvols.
Encara que això no significa que comprar un VW Golf sigui una mala opció. Al contrari. Sobretot si optem per alguna de les seves versions més eficients. Per exemple, el GTE, la variant híbrida endollable. Una versió amb la qual pots beneficiar-te dels ajuts del Pla MOVES III i obtenir un descompte de fins a 5.000 euros. Això, sumat a les promocions de la firma per finançar, permet aconseguir rebaixes de fins a 10.058 euros, segons anuncia el portal especialitzat quecochemecompro.com. Així, de pagar una tarifa oficial de 43.380 €, pots arribar a reduir el preu fins als 33.322 €.
204 CV de potència i fins a 63 km d'autonomia elèctrica
Aquest és el preu que et costaria un Volkswagen Golf configurat amb un bloc híbrid endollable basat en un motor de gasolina de 1.4 litres que, associat a un motor elèctric, és capaç d'aconseguir 204 CV de potència i 350 Nm de parell màxim. Un bloc que està gestionat per un canvi de marxes automàtic de 6 relacions i un sistema de tracció davantera.
Un model que registra unes molt bones prestacions. Accelera de 0 a 100 km/h en 7,4 segons i assoleix una velocitat màxima de 220 km/h. I registra un consum d'1,2 litres amb la bateria completament carregada. Mentre que el motor elèctric s'alimenta d'una bateria d'ions de liti de 13 quilowatts. Gràcies a ella pot recórrer uns 63 km en manera totalment elèctrica. I compta amb l'etriqueta CERO de la DGT amb tots els avantatges que això comporta.
I en equipament, això només és part del que inclou de sèrie:
- IQ.LIGHT - Fars Matrix LED
- Llantes d'aliatge lleuger "Richmond 17"
- Digital Cockpit Pro
- Navegador Discover Media
- Càmera de visió posterior "Rear View
- Motllura entre els fars i cavitats de la manilla de les portes il·luminades
- Sistema proactiu de protecció dels ocupants "pre Crac"
- Assistent dinàmic de llum de carretera Dynamic Light Assist per a fars Matrix LED
- Assistent de conducció Travel Assist i assistent per a emergències Emergency Assist
- Assistent d'aparcament "Park Assist"
- Llum ambiental 30 colors
- Fars antiboira
- Headup Display