Per molt que el mercat europeu sigui des de fa ja molts anys un dels principals motius d'alegria per a Volkswagen, la marca alemanya, que porta ja molts anys en la indústria i que per tant és una de les grans quant a quota de mercat a nivell mundial, sap molt bé que hi ha certs mercats en els quals alguns dels seus models tenen un èxit molt considerable.

Un bon exemple d'això és un dels principals mercats del continent sud-americà, el mercat del Brasil, un mercat en el qual els B-SUV, cotxes que també dominen a les carreteres del vell continent, tenen cada vegada més presència entre aquells conductors que hi opten abans que pels utilitaris o pels compactes.

 

No és casualitat llavors que, en un mercat on aquest tipus de cotxes s'ha convertit en un filó per a la marca alemanya, Volkswagen vagi a llançar un model que no té intenció de vendre's a Europa però que, si ho fes, es convertiria en tota una referència, entre altres coses perquè és un model molt més atractiu en tots els sentits que el Volkswagen T-Cross.

El Volkswagen Tera arrasarà al Brasil

Aquest model no és cap altre que el Tera, un petit SUV que comparteix moltes coses amb el T-Cross, entre elles dimensions i plataforma, però que compta amb un disseny molt més modern i conforme amb els últims models presentats per part de la marca alemanya, deixant en una situació molt complicada a un T-Cross que, per molt que s'hagi renovat recentment, no deixa de ser una de les opcions més veteranes dins de la gamma i, per tant, amb un disseny també cada vegada més neutre.

 

No se saben encara els preus oficials que tindrà aquest nou model, però apunten que podria tenir una forquilla de preus entre 16.000 i 24.000 € depenent de la versió, unes quantitats que, en el cas que es vengués a Europa, el convertiria en una de les millors opcions a les carreteres del vell continent.

Veient quin ha estat l'estratègia de Volkswagen diferenciant els seus plans en alguns mercats sud-americans i el mercat europeu, sembla pràcticament impossible que aquest nou Tera arribi a les carreteres europees, però no serien pocs els que, veient algunes de les primeres recreacions que ja circulen per la xarxes socials, estarien encantats de canviar la sev T-Cross pel nou Tera.