Per molt que en Volkswagen siguin molt conscients que la xifra de vendes dels cotxes elèctrics en aquest 2025 és molt lluny de la que es podien imaginar molts en la indústria fa tot just uns anys i que la implantació a les carreteres del vell continent aquest tipus de cotxes està sent molt més lenta, el fabricant alemany no té cap intenció de deixar d'apostar per ells, sinó més aviat al contrari.

De fet, no és que sigui cap secret que Volkswagen està preparant l'arribada de dos models que poden ajudar molt a què les seves xifres de vendes de cotxes elèctrics augment de forma notable, entre altres coses perquè seran dos cotxes elèctrics amb una relació qualitat preu molt Top i que se situaran a la zona baixa del seu catàleg.

 

El problema en aquest cas és que, més allà que l'actual Volkswagen Polo sigui un model sentència del que vagi a ser reemplaçat per un utilitari 100 × 100 elèctric, un altre dels grans noms de la marca alemanya a Espanya i a Europa en els últims anys com és el cas del T-Cross sembla que està també sentenciat, o que almenys no té un futur brillant per davant.

Volkswagen llançarà al mercat un B-SUV elèctric

I és que una de les grans esperances de la marca passa pel nou i esperat Volkswagen ID.2, un model que es convertirà en un utilitari 100 × 100 elèctric, que comptarà amb el llenguatge de disseny específic de la marca per a aquest tipus de models i que tindrà un preu de partida que rondarà els 25.000 €, sent el model elèctric més barat de la marca i una opció perfecta per a aquells que volen fer el salt en un segment clau.

 

En aquest sentit, no és que sigui tampoc cap secret que Volkswagen està treballant també en una versió tipus SUV d'aquest ID.2, una versió que es coneix com a ID.2X però que podria acabar tenint un altre nom. Evidentment són molts els que es pregunten si l'arribada d'aquest model podria posar fi a l'èxit del T-Cross, un dels cotxes de la marca alemanya més reeixits i populars a Europa en els últims anys.

En el fabricant han deixat molt clar que continuen apostant per la seva SUV de combustió, i que els dos models, com passa amb tants altres cotxes elèctrics i de combustió de Volkswagen, estaran en paral·lel a la venda, però no és que sigui cap secret que, tenint en compte que els elèctrics haurien d'anar guanyant cada vegada més pes, l'arribada d'aquest model podria posar en seriosos conflictes la continuïtat del T-Cross.