El Golf, l'emblemàtic model de Volkswagen, està deixant de ser el favorit indiscutible de la marca després de mig segle d'història. Aquest canvi arriba en un moment especialment delicat per al gegant alemany, que el 2024 va enfrontar una de les seves pitjors crisis internes. La caiguda en vendes, que no va fer distinció entre models elèctrics i de combustió, va posar de manifest la necessitat d'una transformació estratègica per adaptar-se a un mercat cada vegada més competitiu i exigent.

En aquest context, Volkswagen s'ha vist obligada a replantejar decisions clau amb comportaments erràtics. Un exemple clar va ser la polèmica entorn del Polo, la desaparició del qual va ser anunciada durant l'estiu, només per revertir-se a finals d'any. Tanmateix, el gran focus d'atenció el 2025 no estarà en aquests utilitaris, sinó en el T-Roc, un model que ha demostrat ser un dels èxits recents més grans de la marca.

Volkswagen T Roc

El T-Roc pren el protagonisme en Volkswagen

Des del seu llançament, el T-Roc ha assolit una fita impressionant: més de 2 milions d'unitats venudes en tot just set anys. Aquest crossover compacte no només ha superat les expectatives de vendes, sinó que també ha desbancat el Tiguan com el model més popular de Volkswagen a diversos mercats. Amb aquestes xifres, el T-Roc es posiciona com la nova estrella de la gamma, eclipsant al Golf en termes de rellevància comercial i estratègica.

Per a 2025, Volkswagen ha confirmat l'arribada de la nova generació del T-Roc, que promet continuar sent un referent. Aquest model destacarà pel seu disseny renovat, que manté l'essència de l'original, però amb millores significatives en tecnologia i motorització. Entre les novetats, s'espera una versió híbrida inèdita, que respondrà a la creixent demanda de vehicles més eficients i sostenibles.

Volkswagen Golf 2024

El Volkswagen Golf està condemnat a la desaparició tal com el coneixem

Mentrestant, el Golf, que va celebrar els seus 50 anys d'història, enfronta una transició incerta. La marca ha anunciat que el model podria convertir-se en 100% elèctric, marcant el final d'una era en què va ser el líder indiscutible del mercat. Aquest canvi reflecteix l'aposta de Volkswagen per un futur més net, però també suposa un desafiament per mantenir la rellevància del nom Golf en un mercat en constant evolució.

El T-Roc, per la seva part, es consolida com el nou pilar de la marca. El seu èxit ha estat tal que Volkswagen espera augmentar encara més les seves xifres de vendes en els propers anys, malgrat un possible augment de preus en la nova generació. Aquest model representa una combinació guanyadora de disseny, practicitat i tecnologia, que el manté com un dels favorits entre els consumidors.