Volkswagen va ser un dels primers fabricants generalistes que va apostar de forma clara i evident pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, una aposta que, si bé és cert que has situat a la marca alemanya en una posició avantatjosa davant les altres, no ha donat els resultats econòmics i beneficis que a la marca s'esperaven.

I és que es pot tenir en compte que, per molt que alguns d'elèctrics s'hagin convertit en autèntiques referències en la indústria a nivell mundial, a nivell general d'aquest tipus de cotxes no ha tingut la implantació que s'esperava, fins i tot continuen sent models molt residuals en alguns dels mercats més importants a nivell mundial.

 

El fet que sempre havien estat models que es troben situats per sobre dels seus equivalents amb motors de combustió referent a preu, que hagin comptat amb autonomies també molt inferiors a les dels models de combustió i que la xarxa de carregadors no sigui avui dia tan efectiva a tot estirar s'esperaven és el que ha provocat que siguin molts els conductors que de moment no volen saber res dels elèctrics.

El Volkswagen ID.2 tindrà una versió SUV

Tanmateix, tan sols fa falta veure algunes de les últimes opcions elèctriques que han arribat al mercat europeu, ja siguin de la mà de marques xineses o de la mà de marques europees, japoneses o americanes, per adonar-se que sembla que alguna cosa està canviant amb aquest tipus de cotxes, entre altres coses perquè cada vegada apareixen models amb preus més baixos i amb millors prestacions en la qual cosa es refereix autonomia i a velocitat de recàrrega.

 

Volkswagen té preparats diversos elèctrics interessants, entre ells el futur ID.2, un model que tindrà unes dimensions similars a les de l'actual Polo i que comptarà amb alguns arguments molt a favor com és el cas de comptar amb una capacitat de càrrega molt major del que tenen models de mida superior, sent així una opció polivalent i interessant.

Això sí, els que segueixen atentament les novetats de la marca alemanya sap molt bé que aquest model comptarà amb diverses versions, entre elles una d'esportiva i una versió tipus SUV que segurament es va a convertir en una de les més venudes en el seu segment, encara que per a això haurem d'esperar encara dos anys més, alguna cosa que puc jugar en contra del fabricant alemany veient alguns dels models que estan arribant al mercat últimament.