Des del seu llançament, el Volkswagen Golf ha estat sempre un dels models més venuts a Espanya, a Europa i a tot el món. El compacte alemany ha conquerit territoris a tot arreu sense despentinar-se. Les vuit generacions que arrossega a la seva esquena són bona prova que estem parlant d'un dels models més icònics de la història del motor.
No obstant això, les vendes han disminuït considerablement en la seva generació actual. El VW Golf ha deixat de captivar com va fer en el passat. I molts usuaris es decanten ara per altres models. Sobretot els que presenten preus més econòmics. I és que un dels mals del Volkswagen Golf està en els seus preus elevats. La versió d'accés no baixa dels 30.000 euros. Sense anar més lluny, ocupa la posició 50 dels cotxes més venuts a Espanya en aquest 2022.
El Volkswagen Golf perd adeptes
És per això que per a molts models com el Mazda3 és millor. Perquè no té res a envejar del Golf 8. Pels seus blocs mecànics eficients. Pel seu complet equipament. I pels seus preus ajustats.
Aquest mes d'octubre, per exemple, es pot accedir a la gamma del Mazda3 des de 24.382 euros al comptat o des de 23.682 € finançats. Aquesta última opció requereix una entrada de 6.632,29 €, 1 quota de 157,38 €, 34 quotes de 169 € i una última quota de 14.258,86 €, a més d'una comissió d'obertura de 511,49 €. Tot i així, el preu final a terminis és de 27.306,02 €, que continua sent inferior al que costa el Golf més senzill i menys equipat.
Molts prefereixen models com el Mazda3 abans que el Golf
Aquests preus són per al Mazda3 que es configura amb un motor de gasolina amb tecnologia SKYACTIV-G que cubica 2.0 litres i desenvolupa 122 CV de potència, amb un parell màxim de 213 Nm. I està associat a un canvi de marxes manual de 6 relacions i un sistema de tracció davantera. El Golf d'accés es mou amb un motor TSI que desenvolupa 110 CV que el deixa per sota.
Així mateix, el Mazda3 registra unes bones prestacions, amb una velocitat punta de 197 km/h i 10,4 segons per fer el 0 a 100 km. Mentre que registra un consum d'entre 5 i 6,1 litres cada 100 km i uneixes emissions de CO2 d'entre 114 i 140 g/km.
En equipament, el Mazda3 més barat compta de sèrie amb l'acabat Origin. I ja inclou elements com a pantalla central de 8,8", head Up Display projectat en parabrisa, control de creuer adaptatiu per radar (MRCC), sistema d'avís i prevenció de canvi de carril involuntari (LKA), Apple Car Play + Android Auto o fars davanters i posteriors LED.