Escollir cotxe sempre és una tasca complexa i si el que t'interessa és un compacte, encara el resulta més: les opcions són moltes, els preus han pujat i és molt difícil trobar un vehicle assequible que ens ofereixi tot el que necessitem a canvi d'un preu just. Compararem dues de les opcions més interessants del segment: el Volkswagen Golf i el Peugeot 308.

Peugeot 308
Peugeot 308
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf

Com és el Volkswagen Golf?

El Volkswagen Golf, amb vuit generacions a l'esquena, es fabrica des de 1974 i és un dels cotxes més venuts de la història. La generació actual ofereix un model d'accés per 29.110 euros i mesura 4,28 metres i ofereix un maleter de 381 litres. La versió d'accés equipa un motor de gasolina amb 110 CV que consumi només 5 litres cada 100 quilòmetres, però existeixen moltes més opcions de motorització. En gasolina, podem elegir entra la ja citada de 110 CV i unes altres tres de 130, 150 i 320 CV, sent aquesta última, la 2.0 TSI DSG 4WD R, la top de gamma. Surt, això sí, per gairebé 57.000 euros.

En dièsel, el Volkswagen Golf ens ofereix motors de 115 i 150 CV i, finalment, existeixen també versions MHEV de gasolina amb 110, 131 i 150 CV i MHEV dièsel de 200 i 254 CV. L'equipament és molt ampli en totes les versions i la qualitat general apreciada al vehicle és excel·lent. Aquestes circumstàncies col·loquen en preu del Golf alguna cosa per sobre del dels seus rivals.

I què ofereix el Peugeot 308?

El Peugeot 308 és 8 centímetres més llarg que el Golf, ja que assoleix els 4,36 metres i disposa d'un maleter més gran, de 412 litres, en concret. El seu preu, gràcies a una rebaixa de 1.880 euros de què informa el portal d'ofertes quecochemecompro.com, es queda en 23.900 euros. Disposa de motors de gasolina amb 110 i 130 CV i dièsel de 130 CV. També existeixen versions PHEV de gasolina amb 180 i 225 CV. Els consums són molt ajustats en totes elles i, així, mentre que els motors tèrmics dièsel es conformen|formen amb quatre litres cada 100 km, els de gasolina els en tenen prou amb 5 i als PHEV, amb 1.

En la versió d'accés, l'equipament és ja molt complet: llums LED, control de velocitat, instrumentació diogital, sistema multimèdia amb pantalla tàctil, Apple Car Play, Android Auto, lector de senyals i fins i tot assistent de carril. El tacte de conducció és excel·lent, la qualitat de construcció immillorable i l'única pega que li podríem trobar és el poc espai de les places posteriors.